Beyerdynamic amiron home

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Hei folkens 🙂 er det noen som har god kjennskap til beyerdynamic amiron home (kablet) de får stort sett mye skryt, men noen mener at de er sibilante, spytter litt på s lyder?
Destiny 🙂
 

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Innlegg
550
Antall liker
55
Det er Beyerdynamics lyd tuning/lydprofil. Enten liker du det, eller ikke.
Det finnes enkle løsninger for å dempe diskant, ved hjelp av filt/perforert papir foran driver eller EQ.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Destiny: Beyer er Beyer. Personlig syns jeg Beyer er bedre enn AKG- across the board. Finn en større Creek HPA, så vil du få høre hva Beyer er kapabelt til. De lager HPAer selv også- samt noen av verdens beste mikrofoner. Ekstremt detaljerte, behagelig sound. Så lenge du gir dem det de skal ha..Da får du knapt bedre noe sted. Den M1en din er nok mer enn OK til å dra det beste ut av dem. Så nøytral som den er vil du fort høre hvilken komponent som bidrar med hva..
 
Sist redigert:

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Jeg har jo hatt både beyerdynamic t70p og beyerdynamic 1770pro. Begge gode hodetelefoner, 1770 likte jeg veldig godt, men ønsket sneppet mer varme i mellomtonen.
Men hater for sibilant lyd, spytte de s, f og t, nei takk.
Destiny 🙂
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Destiny: De gjør ikke det- ikke sist jeg hørte dem, iallefall.. Og du bør jo kunne merke om den Beyerske kontinuiteten er tilstede. Jeg sier : Ja, det er den- og det noe veldig også. Amiron er jo egentlig en proffserie. Og profflyd, det får du. I bøtter og spann. På godt og vondt. Det er også en av grunnene til at den krever såpass mye. Men så har du også en av de bedre HPAene fra de siste åra i M1...Burde være win-win, det..
 
Topp Bunn