Bevegelig reklame

G

Gjestemedlem

Gjest
Vanligvis tar det ikke lang tid før jeg blokker reklame med Operas glimrende content blocker. Men jeg har latt være å gjøre det på HFS siden jeg synest det er greit med et par bannere og slikt for hifiprodukter, og kan gjerne klikke på den en gang i blandt også.

Men nå har de blitt store og animerte. En voldsom plakat fra OHC sto å blinket på toppen av siden, så da var det nok godvilje og frem med blokkeren. Jeg vil oppfordre HFS til å være litt restriktive med å godta slik reklame, da det sikkert er flere enn jeg som opplever disse for svært inntrengende, og dermed fort blokkerer for alle bannere på HFS, og folk her inne er såpass teknisk bagavet at det ikke tar dem lang tid å skru av disse hvis de vil.

Men det er jo selvsagt opp til dere...

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Støttes, har også blokkert nevnte annonse.

Kan ikke fordra bevegelige og blinkende annonser.

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Støtter og denne, første gang jeg har fjernet reklame fra HFS.
Hender at jeg klikker innom reklamen innimellom, men store skrikende reklamebannere fjerner jeg.
Thank you, Firefox ;D

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.916
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Luvaton skrev:
Støtter og denne, første gang jeg har fjernet reklame fra HFS.
Hender at jeg klikker innom reklamen innimellom, men store skrikende reklamebannere fjerner jeg.
Thank you, Firefox ;D
Hvordan?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Uten litt reklame så blir det null HFS. Jeg har derimot satt som krav at reklamebannere skal være relevante i forhold til vår interesse, og det vil aldri bli noe reklame for klær, nakne damer og tur til Danmark. Jeg godtar også kun gif og jpg for å unngå slitsomme flash reklamer.

I tillegg så roterer reklamebannerne slik at vi kun har reklame på et enkelt sted, og jeg kan ikke se at dette kan være noe irritasjonsmoment. Reklamen til OHC er nokså stor, men den er på samme sted, og det spiller vel liten rolle om det er en stor eller tre små.

Jeg synes selv at reklamen til tider kan ta fullstendig overhånd på enkelte websider, men det lille vi har her på HFS må da være innenfor det som er akseptabelt.

Mvh
Høvdingen

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Helt OK med reklame, særlig fordi den er høyst relevant til vårt interessefelt.
For min del kan det godt være mer reklame enn nå også.

Det som irriterer er blinking og bevegelse. Da blir reklamen mer et forstyrrende irritasjonsmoment og virker mot sin hensikt. Slik er det ihvertfall for meg.

G

Gjestemedlem

Gjest
Veggen skrev:
Det som irriterer er blinking og bevegelse. Da blir reklamen mer et forstyrrende irritasjonsmoment og virker mot sin hensikt. Slik er det ihvertfall for meg.

Det er presis mitt poeng også. De bannerne som ellers er her er helt akseptable og det ville dette vært også om det kun var et stillbilde, men når de animeres og begynner og blinke eller hoppe for å tiltrekke seg oppmerksomhet blir de et irritasjonsmoment. Og det som skjer når man trykker på block content er at alt i http://www.hifisentralen.no/hfs/* blir fjernet... Og da er alle bannere borte og all reklamen vekk for godt med et tastetrykk, og det tjener vel ikke dere noe på heller.

Reklamen er helt grei ellers, og jeg har aldri tidligere hatt problemer med det på HFS. Men når det brukes animerte gif bilder som gir blinkende effekter... så skrur jeg av hele reklamen. Jeg ville bare at dere skulle tenke over det, jeg vil bare gjøre oppmerksom på hvordan jeg som bruker reagerer og hva jeg reagerer på. Om dere vil gjøre noe med det eller ikke er helt opp til dere å vurdere som sagt.

Grunnen til at jeg i det hele tatt poster dette er bare å gi en tilbakemelding, og er ikke en oppfordring til hverken brukere eller dere å fjerne reklame.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Jeg ser at OHC reklamen skifter litt vel raskt, og jeg har satt ned hastigheten på blinkingen, hvilket vil gjøre annonsen litt mindre "hissig".

Topp Bunn