- Ble medlem
- 18.08.2005
- Antall liker
- 6
Spiralis skrev:Nå var det ut fra Arves inlegg ganske klart at det var en liten gran han hadde myrdet! Den fikk aldri sjansen til vokse seg stor nok til å bli en flott stolt mast på en skonnert, ikke på en modellbåt engang! Dessuten er det hevet over tvil at Arve gjorde det av hat til rasen dette stakkars tre tilhører! Rasisme var det, ren rasisme!!Komponenten skrev:Jammen du skjønner vel det kjære, at for at et tre skal bli til mast så må det faktisk s a g e s først.![]()
Drømmer om båt støttes helhjertet, spesielt drømmer om skonnerter bygget av det mest avanserte komposittmaterialet verden har sett, TREVIRKE!!Komponenten skrev:Kanskje har alle medlemmene av granhaterforeningen en drøm om sin egen skonnert, da må ikke du komme her og rasere drømmene deres med å snakke nedlatende om saging. Saging må til, du høres nesten ut som en bygutt som ikke skjønner at for at du skal kunne kose deg med indrefileten så må en ku dø først Felle er bare et litt finere ord for saging, men man kan jo også felle et dyr, da bruker man ofte noe annet en sag er jeg blitt fortalt, avanserte greier egentlig. 8)
At kua må slaktes ( drepes ) før den kan bli okse slik at vi kan kose oss med oksefilet er jeg vel kjent med! Men du min kjære :-* vet tydelig ikke at man feller treet, ( kapper det løst fra roten slik at det overgår fra en vertikal posisjon til en horisontal posisjon ) før man etter å ha kvistet ( kappet av greinene ) og barket ( flådd barken av stammen ), frakter treet til saga der den i horisontal posisjon sages ( deles opp i planker, boks eller lister ). Enkelt sagt foregår felling / kapping på tvers av treets lengderetning og saging langs lengderetningen. Det har visse likheter med bygdafest der dansen ( vertikalt uttrykk for det horisontale ønsket ) gjerne kommer før sengelek ( den horisontale utførelsen av tidligere nevnte ønske ) ;D ;D
Når det gjelder redskap for å felle vilt som elg etc, er det riktig at her kommer vi inn på et avansert tema, på høyde med HifI som kan behøve grundig diskusjon i mange tråder. Men hovedkonklusjonen er at ( i likhet mmed HiFi ) jo dyrere jo bedre!! ;D
Hvis man ser litt vulgært på det kan jo også nedlegging av kvinner ses på som en form for storviltjakt eller felling. Men her er hjelpemidlene stort sett begrenset til selvtillit og charme! :-*![]()
Og i likhet med så mange av ditt kjønn skal du nå ha det så enkelt og greit!! Når skal dere kvinner lære å møte motgang!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :-*Komponenten skrev:Å gå i en granskog er for spesielt interesserte, mørkt, kronglete og stikkete. Furuene har derimot skjønt det, der er det godt å gå.![]()
Å, var det et lite tre han myrdet? Ja da fortoner det seg selvsagt helt annerledes, slemme, slemme mannen...
Hvordan feller du trær, bruker du øks? Vel her bruker vi sag, sånn bråkesag, veldig praktisk redskap, men litt farlig. Jeg har spurt om jeg kan få bruke den, men jeg får ikke lov, så jeg blir forvist til kompostkvernen.
Horisontalt meg her og vertikalt meg der... saging er saging tøysegutten. ;D
Hvis du på død og liv foretrekker motgang kan du jo begynne å felle trærne dine med kniv, da kan ingen komme å beskylde deg for saging heller.. Men furuskog er flottest, kanskje bortsett fra når man skal på do... :