Beste platesjapper på nettet

vikan2

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2005
Antall liker
0
Jeg handler stort sett cd'er på diverse nettbutikker da jeg syns det er mest praktisk.
Derfor lurte jeg litt på hva dere andre mener om diverse platesjapper på nettet. Hvilke er best på pris (viktigste faktor for meg ihvertfall), og er det noen man bør styre unna?
Handler selv på en god del forskjellige, og sjekker ofte pris på ganske mange før jeg handler, men tar gjerne imot forslag på enda flere gode steder å handle.

Går kort igjennom noen av de jeg bruker mest:

Play.com:
En av de beste, handler nok mest her. Fraktfritt, sender en og en gjør at en slipper å samle opp for å spare frakt. Moms slipper man også å tenke på. Men det beste er vell at de stort sett er den billigst også. Ikke bare på tilbudsplater, men det meste er ganske billig.Forholdsvis godt utvalg har de også ;D

CDUniverse:
Å handle i dollar er jo meget gunstig for tiden, så her har de vell de rimeligste platene, men det blir endel i frakt, spesielt siden man bare kan handle ca. 2 om gangen for å komme under tollgrensen. Men likevell veldig bra. :D

Amazon.com: Samme som over, men prisene er noe høyere. Har ikke prøvd å handle brukt. :)

Amazon.uk: Har vell nesten ikke kjøpt noe her, da play er rimeligere på pris og frakt. Men går igjennom tilbudsortimentet av og til.

Platekompaniet.no: Her handler jeg også veldig mye, men så si bare fra kampanjene deres. Der dukker det til gjengjeld stadigvekk opp mye bra og billig. Fast frakt på 30,- uansett er også bra. Også stort sett kjapp levering. For dyre på ordinær pris. Har også den nettsiden jeg liker best. Også har de veldig godt utvalg (på nettet altså) ;D

CDon og CDwow: Generellt for dyre synes jeg, men går gjennom kampanjene til tider. CDon virker billigere om man bruker den svenske siden. (sender de da til strømstad...)

MDT.co.uk: Bra platesjappe for klassisk musikk. Ikke handlet her mye enda, men prisene virker meget bra. Noe tungvinn navigering og søkefunksjon før man blir vant til den.

Gemm: Super side hvis det er vanskelige eller sjeldne utgivelser du ikke finner andre steder du er på jakt etter. Pris varierer, men må man så må man ;)

Har noen andre erfaringer med disse og andre er det bare å fyre løs.....

mvh

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
www.secondspin.com

Bruktsjappe med kjempeutvalg. Pris er fra et par dollar og oppover, sender CD'er uten jewelcase men med alt artwork og holder dermed frakten på et minimalt nivå. Ca. en ukes leveringstid i de fleste tilfeller.

vikan2

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2005
Antall liker
0
www.secondspin.com

Bruktsjappe med kjempeutvalg. Pris er fra et par dollar og oppover, sender CD'er uten jewelcase men med alt artwork og holder dermed frakten på et minimalt nivå. Ca. en ukes leveringstid i de fleste tilfeller.
Virker forholdsvis billig ja, men det er jo brukt, så da bør også prisene være lavere enn ellers.
Utvalget er virker etter endel søk til å ikke være så veldig bra på div. progressiv musikk, men de har da mye annet bra. Her må man vell også holde seg under 200,- grensa, eller står det used eller gift eller noe sånt på pakken så man slipper?
Får nok uansett prøve meg på en bestilling :)

Er ellers spesiellt interessert i butikker med godt utvalg i prog.

mvh

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Elusivedisc.com er også eit bra nettsted, stort ulvalg av lp,sacd,dvd audio og cdplater.
Har handlett der 4 ganger , rask levering ca.4 dagers levering.
Handler også hos Play.com.

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Antall liker
44
Amazon.uk: Har vell nesten ikke kjøpt noe her, da play er rimeligere på pris og frakt. Men går igjennom tilbudsortimentet av og til.

mvh
Amazon trekker fra 17% moms på den prisen du ser. Dette gjør at amazon kan ha tildels mye bedre priser enn play, selv med £1,88 i frakt. Har handlet stadig mer derfra. Utvalget synes jeg også er bedre enn play.

Av andre butikker har vi:

cdwow.com som stinker på alt utenom nyheter, men har meget gode priser på de siste platene, og gratis frakt.

burningshed.co.uk er en glimrende butikk for fans av Porcupine Tree, No-man og andre Steven Wilson relaterte prosjekter.

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
play.com er genial, men! tidligere for et 1/2 års tid siden, gikk leveringen unna på 3-5dager nå tar det ca 14dager, hva har hendt?

Tom-Erik

vikan2

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2005
Antall liker
0
play.com er genial, men! tidligere for et 1/2 års tid siden, gikk leveringen unna på 3-5dager nå tar det ca 14dager, hva har hendt?

Tom-Erik

Ja har lagt merke til det selv, men er usikker på om det er posten som har blitt trege eller om det er play. Får ihvertfall melding om at cd'en er sent et par dager etter bestilling stort set...

vikan2

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2005
Antall liker
0
Amazon trekker fra 17% moms på den prisen du ser. Dette gjør at amazon kan ha tildels mye bedre priser enn play, selv med £1,88 i frakt.
Dette har jeg faktisk ikke fått med meg, må ha oversett det på den ene bestillinga jeg hadde derfra. (sikkert fordi pakka lå sammen med en haug andre pakker og ventet når jeg kom hjem fra sjøen...) Får nok sjekke de ut litt ekstra da ;)

Torbjorn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.05.2002
Antall liker
5
Har god erfaring med CDUniverse. Imponerende utvalg og priser.

torb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2006
Antall liker
0
www.cdconnection.com er god drit. Send ein mail, så skriv dei kva du vil på pakka - om du spør fint. Hurra for låge dollarkursar!

Topp Bunn