Beste integrerte?

jon-arsp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
6
Hva mener dere dere gir best lyd i lettdrevne HT, Creek cl 5350 se, Arcam fmj a 32, eller Elektrocompaniet eci-3?
Musikksmak er nesten alt utenom rock og heavy

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Et vanskelig valg... De er alle gode forsterkere.

Jeg har Creek Classic 5350 SE selv, og det er en veldig musikalsk forsterker som også kan få frem rockefoten hvis det trengs.

Den er utstrakt, og har en delikat og glatt nesten litt røraktig mellomtone..

Destiny.. :)

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Antall liker
6
Torget vurderinger
15
Rent instinktivt ville jeg vagt Arcam. No

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
51
Torget vurderinger
2
Hva mener dere dere gir best lyd i lettdrevne HT, Creek cl 5350 se, Arcam fmj a 32, eller Elektrocompaniet eci-3?
Musikksmak er nesten alt utenom rock og heavy
På lettdrevne høyttalere som horn etc. ville jeg hold meg unna ECI-3 pga. dårlig regulering og ubalanse mellom kanalene på lavt volum.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Kjenner ikke til Creek. Så jeg hadde valgt Arcam. Eci-3 er bra, men jeg mener at Arcam er mer Naturlig i klangen.

PK

haifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
100
Sted
Ås
Gå for Arcamen. Det er en knallgod forsterker. Stor strømforsyning. Krefter i massevis når det trengs. Nydelig mellomtone. Sånn "organiskanalog".. (uttrykk sugd fra eget bryst) Og volumstyring er veldig bra med et stort synlig tall som viser nivået. Godt for en nærsynt kar som meg.. Displayet kan forresten skrus av.

Elcomp. kan tulle med volumkontrollen. Skraping, ubalanse og det er ikke godt for hifi nervene.

S

smog

Gjest
Hvorfor har du utelatt den beste i prisklassen ;)? Jeg var ute etter integrert forsterker rundt 10K. Der var etter min smak Naim den beste. Den MÅ prøves før du bestemmer deg. EC er den kjedligste av de du har nevnt. Ellers ligger det en billig Holfi Integra88se ute. Det er også en kjempeforsterker, selv om den mangler musikaliteten til Naim.

Smog

Topp Bunn