Beste Harbeth høyttalere noensinne

Harbeth_C7_40th-AE, logo.jpg

Enten du bare kjenner til Harbeth fra ting du har lest, eller kjenner merket godt, bør du nå benytte anledningen til litt lytting.

Ta kontakt på e-post: hallvar@malaaudio.no eller ring: 973 13 953

De nye 40 års jubileums-modellene til Harbeth er virkelig noe spesielt.

Det er sjelden at jubileums-modeller gjør inntrykk på meg. Noen ganger synes jeg at det kan være et steg i feil retning.

Desto større er min begeistring for hva Harbeth har fått til nå.

Jeg har fått entusiastiske tilbakemeldinger på både P3 ESR 40th Anniversary Edition, Compact 7ES-3 40th Anniversary Edition og Super HL5 Plus 40th Anniversary Edition.

De fleste av de som har kjøpt en jubileums-modell, har hatt flere modeller fra Harbeth og mange års erfaring med dette merket.

Harbeth C7ES-3 40th, nedenfra.jpg

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary Edition, kr 41.500,-

Harbeth_C7_40th, bak.jpg

Høykvalitets terminaler fra WBT.

Harbeth_C7_40th, to.jpg

Med og uten fronttrekk.

Selv har jeg fått til ting med nye Compact 7ES-3 40th AE som jeg synes er helt oppsiktsvekkende.

Vi hos Mala Audio begynner nå å selge Harbeth høyttalere – og har nettopp tatt inn de nye Compact 7ES-3 40th Anniversary Edition
i denne rålekre nye finishen, Tamo Ash, som er spesiell for denne jubileums-modellen.

Dette er definitivt høyttalere for deg som ønsker å få til best mulig lyd, uten å bruke over kr 50.000,- for nye høyttalere.

Slik det ser ut nå, kommer høsten til å bli svært travel for oss i Mala Audio.
Men nå på sommeren kan jeg ta meg litt ekstra god tid med de kundene som vil komme og lytte.
Jeg vil også kunne vise deg andre ting som er viktig for å lykkes med riktig matching og best mulig lyd.

Harbeth C7ES-3 40th, Alan.jpg

Se denne videoen der Alan Shaw presenterer disse høyttalerne på Bristol Messa 2019: https://www.youtube.com/watch?v=lhuaUn8Tqag

De HI-FI RACKS høyttalerstativene som du ser på videoen kan du nå kjøpe hos oss.

HI-FI RACKS Harbeth.jpg

Vi kan nå levere HI-FI RACKS høyttalerstativer til alle modellene fra Harbeth.

Ta kontakt med meg for å avtale en demo en dag som passer for deg.
Det er også mulig å få en demo på kveldstid, eller i en helg.

Hallvar M. Rostad
Mala Audio
Hofgaardsgate 22
3011 DRAMMEN
www.malaaudio.no
E-post: hallvar@malaaudio.no
Tlf: 973 13 953

Sist redigert:

Kommentarer

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Hva kan man si om C7ES3 Anniversary versus SHL5+ (ikke-anniversary)? Prisene er jo nå ikke langt unna.

Umiddelbart antar jeg at SHL5+ låter mye bedre (mens C7ES3 Anniversary har flottere finish). Men det er kanskje ikke hele sannheten?

moto

Bransjeaktør
Ble medlem
28.08.2007
Antall liker
57
Hva kan man si om C7ES3 Anniversary versus SHL5+ (ikke-anniversary)? Prisene er jo nå ikke langt unna.

Umiddelbart antar jeg at SHL5+ låter mye bedre (mens C7ES3 Anniversary har flottere finish). Men det er kanskje ikke hele sannheten?

Hei!

Hvordan disse høyttalerne passer i DITT anlegg - og personlig smak - er det som til syvende og sist er det som er det viktigste.

Jeg må ta en liten innledning her, før jeg kommer til hovedpoenget:

Jeg har holdt på med Harbeth høyttalere siden år 2008.

Jeg bruker mye tid på å teste høyttalere med mange forskjellige signalkilde/forsterker-kombinasjoner og kabler.
I tillegg har jeg i flere år reist rundt i Norge og demonstrert Harbeth i konferanserom på hoteller og hjemme hos kunder.

Dette har gitt meg mye kunnskap om hvordan de forskjellige modellene passer inn i rom med forskjellige akustiske forhold - og at kundene legger vekt på litt forskjellige egenskaper.

Mitt hovedmål med alle kunder er, at de skal lykkes med å bygge opp et anlegg som formidler musikken på en måte som skaper begistring og som kunden kan bli skikkelig fornøyd med.

Så jeg er alltid forberedt på at en kunde vil foretrekke enn annen Harbeth-modell enn den jeg selv liker best.

Jeg har brukt Harbeth Super HL5 plus i mange år. Det har deffinitivt vært en av mine favoritter, men når kunder har vært og lyttet - og bare bedømt høyttalere ut i fra lyd og ikke pris, har det vist seg, at kunder som har lyttet til Super HL5 plus og Monitor 30.1. har omtrent halvparten valgt å kjøpe Monitor 30.1 og den andre halvparten Super HL5 plus.

Noen foretrekker den litt friskere spillestilen til Monitor 30.1, mens andre foretrekker den litt roligere og raffinerte spillestilen til Super HL5 plus.

Alle som til nå har hatt god tid til å lytte til både Super HL5 plus og de nye Super HL5 plus 40th Anniversary Edition, har alle likt jubileumsutgaven best.

Alle som har kjøpt de nye Super HL5 plus 40th Anniversary Edition har kontaktet meg og fortalt at de er meget fornøyde med denn jubileumsutgaven.

Samme rapporter har jeg fått på de små P3ESR, som nå også leveres i en jubileumsutgave.

Av de nye jubileumsutgavene til Harbeth, har jeg selv mest erfaring med jubileumsutgaven av C7ES-3, som jeg har vist her.

Den har imponert.

Når jeg har vært litt rundt og demonstrert denne modellen, har det vært en spesielt positiv reaksjon hos de som har vært og lyttet.

Jeg synes at C7ES-3 40th Anniversary Edition er SÅ gode, at de kan sammenlignes med standardversjonen av Super HL5 plus.
Her blir det snakk om hvem av dem du selv vil like best.

C7ES-3 40th AE formidler musikken friskt og åpent. Det er det mange andre høyttaler som også gjør. Det som er så imponerende med akkurat disse høyttalerne er, at de evner å gjøre dette på en så utrolig musikalsk og naturlig måte.

Super HL5 plus har ikke den samme friskheten, men har til gjengjeld en ro og et velbehag, som kanskje noen vil foretrekke.

Mitt råd til alle kunder er: Lytt selv! Finn ut hva du selv foretrekker! Ikke la deg påvirke av andre!

Ta kontakt med meg snarest dersom du vil høre C7ES-3 40th Anniversary Edition.

For kunder som bor langt unna og ikke har anledning til å komme til oss, kan det etter hvert bli mulig å få låne.

Ta kontakt med meg for mer informasjon -avtale en dag for demo - eller å låne.
Mitt mål er at du skal lykkes!

Hallvar M. Rostad
Mala Audio
Hofgaardsgate 22
3011 DRAMMEN
www.malaaudio.no

Sist redigert:

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Takk for bra svar!

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Du er, som sagt, velkommen hit for å høre disse høyttalerne selv, eller kanskje også prøve dem i eget anlegg.
Det er jeg glad for å høre!
Nå kommer jeg til å være fattig en stund fremover, så det blir ikke i den umiddelbare fremtid.
Men på sikt, er Harbeth veldig høyt på listen min.

moto

Bransjeaktør
Ble medlem
28.08.2007
Antall liker
57
Takk for bra svar!
Du er, som sagt, velkommen hit for å høre disse høyttalerne selv, eller kanskje også prøve dem i eget anlegg.

Hallvar M. Rostad
Mala Audio
Hofgaardsgate 22
3011 DRAMMEN
www.malaaudio.no
Hvorfor oppgir ikke denne produsenten delefrekvenser for høyttalerne sine?
Hei!

Det vet jeg ikke, men om jeg finner ut av det, kommer jeg tilbake med et svar.

Hallvar M. Rostad
Mala Audio
Hofgaardsgate 22
3011 DRAMMEN
www.malaaudio.no

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Antall liker
538
Torget vurderinger
7
Som svart i Harbeth-tråden:

Selv om delefrekvenser ikke oppgis under specs i markedsføringen så er Harbeth åpne om dette. Produsenten har sitt eget brukerforum; Harbeth User Group https://www.harbeth.co.uk/usergroup/, hvor eier og designer Alan Shaw svarer på spørsmål og greier ut om delefrekvenser og annet teknisk stoff. Harbeth har veldig transparent kommunikasjon. Hvis man leser denne saken om delefrekvenser og arbeidet som ligger bak forstår man kanskje hvorfor akkurat hvor de ligger ikke er det mest sentrale for disse passive høyttalerne. https://harbeth.co.uk/blog/posts/What-the-'crossover-network'-does...

Her er et uttrekk fra en test i The Absolute Sound hvor delefrekvensene på
Harbeth 40.2 fremgår. Overraskende høy deling mellom bass og mellomtone, men jeg kan ikke høre delefilteret på mine

Harbeth Monitor 40.2 Loudspeaker | The Absolute Sound

«Physically, it’s a large rectangular box, approximately 30" x 17" by 15", with a 12" double-ported bass driver that crosses over at 500Hz to an 8" midrange that in turn crosses over at 2.5kHz to a 1" soft-dome tweeter (these figures are rounded-off), front-mounted behind a removable grille cloth (that’s intended to be left on), with a single pair of heavy-duty binding posts on the back.»

Takk for bra svar!

Hallvar M. Rostad
Mala Audio
Hofgaardsgate 22
3011 DRAMMEN
www.malaaudio.no
Hei!

Hallvar M. Rostad
Mala Audio
Hofgaardsgate 22
3011 DRAMMEN
www.malaaudio.no

moto

Bransjeaktør
Ble medlem
28.08.2007
Antall liker
57
Som svart i Harbeth-tråden:

Selv om delefrekvenser ikke oppgis under specs i markedsføringen så er Harbeth åpne om dette. Produsenten har sitt eget brukerforum; Harbeth User Group https://www.harbeth.co.uk/usergroup/, hvor eier og designer Alan Shaw svarer på spørsmål og greier ut om delefrekvenser og annet teknisk stoff. Harbeth har veldig transparent kommunikasjon. Hvis man leser denne saken om delefrekvenser og arbeidet som ligger bak forstår man kanskje hvorfor akkurat hvor de ligger ikke er det mest sentrale for disse passive høyttalerne. https://harbeth.co.uk/blog/posts/What-the-'crossover-network'-does...

Her er et uttrekk fra en test i The Absolute Sound hvor delefrekvensene på
Harbeth 40.2 fremgår. Overraskende høy deling mellom bass og mellomtone, men jeg kan ikke høre delefilteret på mine

Harbeth Monitor 40.2 Loudspeaker | The Absolute Sound

«Physically, it’s a large rectangular box, approximately 30" x 17" by 15", with a 12" double-ported bass driver that crosses over at 500Hz to an 8" midrange that in turn crosses over at 2.5kHz to a 1" soft-dome tweeter (these figures are rounded-off), front-mounted behind a removable grille cloth (that’s intended to be left on), with a single pair of heavy-duty binding posts on the back.»

Hei!

Hallvar M. Rostad
Mala Audio
Hofgaardsgate 22
3011 DRAMMEN
www.malaaudio.no
Hei!

Takk for innlegget!

Nyt musikken fra Harbeth og sommeren!

Hallvar M. Rostad
Mala Audio
Hofgaardsgate 22
3011 DRAMMEN
www.malaaudio.no

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Antall liker
538
Torget vurderinger
7
Takk, og i lige måde! Det er noen fantastiske sommerdager

Informasjon om bruker

moto
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
57
Link til alle artikler
429
moto sine annonser
Bransjenyheter
Bestill nå fra Mala Audio og få varene levert med vår bil. I kveld kjører vi strekningen Asker, Tønsberg, Arendal, Kr.sand og ank. Stavanger i morgen.

Bestill nå fra Mala Audio og få varene levert med vår bil. I kveld kjører vi strekningen Asker, Tønsberg, Arendal, Kr.sand og ank. Stavanger i morgen.

• 0
Gjelder alle som bor minder enn 50 km fra E18 eller E39, på denne strekningen. Til Oslo, Akershus og Drammens-regionen kjører vi ut varer flere ganger i uken. Dersom du ikke har emballasjen...
Fortsett
Bransjenyheter
Bestill nå fra Mala Audio og få varene levert med vår bil. Denne uken kjører vi til Østfold, Mjøs-regionen og Oslo. Vi tar med innbytte.

Bestill nå fra Mala Audio og få varene levert med vår bil. Denne uken kjører vi til Østfold, Mjøs-regionen og Oslo. Vi tar med innbytte.

• 0
Dersom du ikke har emballasjen til det du bytter inn, har vi med utstyr for å frakte dette trygt. Vi har et stort utvalg av platespillere og kan transportere platespillere på en skånsom måte. Vi...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen mandag 30/10

Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen mandag 30/10

• 0
Bestill nå og få varene levert på døren med vår egen bil! Har du innbytte? Vi tar også med tilbake innbytteprodukter som mangler emballasje. Da vi benytter egne transportmadrasser og myke...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen torsdag 27. juli

Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen torsdag 27. juli

• 0
Bestill nå og få varene levert på døren med vår egen bil! Har du innbytte? Vi tar også med tilbake innbytteprodukter som mangler emballasje. Da vi benytter egne transportmadrasser og myke...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio i Asker og Arendal kjører ut varer til kunder på Sørlandet og Vestlandet 13. - 15. juli

Mala Audio i Asker og Arendal kjører ut varer til kunder på Sørlandet og Vestlandet 13. - 15. juli

• 0
Gjelder også kunder, som vi kan kjøre innom i Vestfold og Telemark, på veien sørover. Avreisen fra vår butikk i Asker er flyttet fra fredag den 14. juli, til allerede i morgen, torsdag den 13...
Fortsett
Bransjenyheter
Påske-utkjøring av varer til kunder i Østfold og hele Oslo-regionen FØR skjærtorsdag

Påske-utkjøring av varer til kunder i Østfold og hele Oslo-regionen FØR skjærtorsdag

• 0
Nyt synet av bilen fra Mala Audio som rygger inn mot din dør, med godsaker du kan kose deg med å pakke ut og koble opp i påsken. Bestill nå og få varene levert på døren før skjærtorsdag! Har du...
Fortsett
Topp Bunn