Beste filmer siste 10 år

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Etter å ha skumlest tråden ser det ikke ut til å at noen har nevnt The Revenant fra 2015 enda. Så den først når den gikk på kino, og hadde et gjensyn med den på 4K i går og må si at dette er en film som virkelig har stått seg bra i mine øyne. Lenge siden jeg savnet prosjektor hjemme så sterkt, for denne har helt fantastisk vakre scenarioer i storslagne nord-amerikanske vinterlandskaper med fjell og skoger som får deg til å føle at du nesten er der. Som det står på coveret, så er det "brutal and beautiful" med svært grafiske skildringer av det ene og det andre. Kan anbefale denne.


Stiller meg helt bak denne. Jeg sørget for å se denne på lerret en dag jeg var alene hjemme.
Hvis jeg skulle være litt kritisk kunne de ha klippet den slik at den dramaturgiske fisken ble feitere på midten, mindre hode og hale hvis du skjønner. Stolt mer på bildet; Leonardo alene i vinterlandskapet.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.322
Sted
Smurfeland
Stiller meg helt bak denne. Jeg sørget for å se denne på lerret en dag jeg var alene hjemme.
Hvis jeg skulle være litt kritisk kunne de ha klippet den slik at den dramaturgiske fisken ble feitere på midten, mindre hode og hale hvis du skjønner. Stolt mer på bildet; Leonardo alene i vinterlandskapet.
Ja, jeg tenkte at 55" min var altfor for liten til denne filmen, og at dette må da nesten være den perfekte "prosjektorfilmen" for de som har sånt hjemme. :)

Den er sikkert ikke perfekt hvis man analyserer med et kritisk blikk, men det ble egentlig lite av det når jeg så den i går. Ble mest av alt dratt inn i de nesten suggererende naturbildene og ikke minst bjørnescenen. Syns fotograferingen i denne filmen skaper en illusjon med høy grad av realisme. Noe av det beste jeg kan huske å ha sett på lenge, egentlig. :)

Hvis jeg skal trekke for noe er det hvor slurvete de fleste i denne filmen er når det gjelder å få seg selv våte, eller vasse rundt i elver og vann midt på det som ser ut som en ordentlig sur, iskald vinter. Vet jo hvor ubehagelig det er med våte klær når det er kaldt ute, og hvor deilig det er å komme inn i varmen og kunne tørke dem. Så akkurat det skurret litt for meg. :D
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Hollywood er i California, og kanskje det er en uoppdaget nisje der for vinterkonsulenter ? Det dummeste jeg har sett i det siste er Clooneys «the midnight sky» der han går igjennom isen i et polarlandskap og tar en mengde svømmetak ned i dypet før han svømmer opp igjen. Bare det er utenkelig for en vanlig mann i 60-åra. Har ikke tørt skift, men kommer seg videre...
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Ja, jeg tenkte at 55" min var altfor for liten til denne filmen, og at dette må da nesten være den perfekte "prosjektorfilmen" for de som har sånt hjemme. :)

Den er sikkert ikke perfekt hvis man analyserer med et kritisk blikk, men det ble egentlig lite av det når jeg så den i går. Ble mest av alt dratt inn i de nesten suggererende naturbildene og ikke minst bjørnescenen. Syns fotograferingen i denne filmen skaper en illusjon med høy grad av realisme. Noe av det beste jeg kan huske å ha sett på lenge, egentlig. :)

Hvis jeg skal trekke for noe er det hvor slurvete de fleste i denne filmen er når det gjelder å få seg selv våte, eller vasse rundt i elver og vann midt på det som ser ut som en ordentlig sur, iskald vinter. Vet jo hvor ubehagelig det er med våte klær når det er kaldt ute, og hvor deilig det er å komme inn i varmen og kunne tørke dem. Så akkurat det skurret litt for meg. :D
Bjørnescenen er uforglemmelig. Helt ubegripelig troverdig.
 
Topp Bunn