Beste angrepsvinkel for bedre akustikk - DaaD eller digital romkorreksjon?

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
KW skrev:
slettix skrev:
EiK skrev:
Har ikke prøvd digital romkorreksjon, men tror jeg ikke ville valgt den veien. Først hvis du har ikke har mulighet til gjøre noe med rommet eller plassering, ville jeg ha prøvd digitalt romkorreksjon.
Ja, det virker som det er det de fleste lander ned på! Kommer til å gå den veien i første omgang (så langt det går helt til kona setter foten ned! ;) ) - deretter får jeg se hvor stort potensial det da ligger i andre virkemidler (enten dedikert enhet ala Copland DRC-205 eller software på min kjære Mac Mini...)

Tusen takk for mange gode svar alle sammen!! ;D
Hei!

<eller software på min kjære Mac Mini...) >

Dette er noe jeg herved etterlyser OG som må kunne nyttiggjøres i "samarbeid" med iTunes, siden det er svært viktig for meg å beholde funksjonaliteten/anvendeligheten som iTunes innebærer.
Det er sikkert noen her som har gode svar på dette ;)
Mvh.KW
Jeg må bare nok en gang henge meg på denne! Romkorreksjon under iTunes hadde vært en vinner for min del og hadde nok gått en del opp i pris for å sikret meg et slik program. Har lastet ned et som jeg foreløbig forsøker å gjøre meg kjent med på PCen (javabasert eller noe, slik at det fungerer på begge plattformer). Synes det er litt tungvint, men forstår det kanskje bedre etterhvert..

EngelholmAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2007
Antall liker
1
Digital rumskorrigering är en huvudvärkstablet på bakfyllan. Lösningen är en annan, men det känns OK för stunden! :)

Rummets akustik kommer du inte åt genom att eq'a signalen fram eller tillbaka. Det är rummets egenskaper som är dåliga och därför är det rumsfärbättringar som är det enda 100% säkra vägen fram till ett ritkigt bra ljud.

Topp Bunn