Best Buy til RB-armer?

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Antall liker
1
Har nå testet ut en Shure pu på RB-600 -armen min. Har hørt nye Shure, og det er har vært mange nedturer her. Ble så tipset om Shure M75 huset, med N 75 ED -nål. Fikk et M75 hus fra en hyggelig mann  ;) Nål måtte jeg skaffe selv.

Sendte så en bestilling av nål til Svalander. Dette var en kopi av den originale nålen. Etter montering av denne, ble jeg meget overrasket. Her så jeg helt klart potensialet i M75.

Fikk så et tips om et japansk firma som lager nye nåler til diverse pu'er, blant annet til Shure -hus.
Jico er navnet, og de lager en type nål de kaller SAS.

http://www.export-japan.com/marketing/stylus/sas.php

Bestilte så SAS N75-6S

Nå har jeg testet denne på min RB-600 -arm i en del timer, og jeg storkoser meg med lyden.

Utrolig sporingsevne, dynamisk, varm og detaljert i lydbildet. Som en flott bonus får man en kontant og dyp bass.
Dette er en kombinasjon jeg absolutt vil anbefale at dere prøver. Dere skal legge ut mange lapper for å komme på nivået med denne her.

Merk: Bildene av nevnte nål, på Jicos nettsted, er ikke en SAS-nål. Nålfanen ser / ligner veldig på dem man finner på Benz Glider.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.291
Torget vurderinger
4
Jeg lot meg rive med ;D
Nåla er på vei
Bare jeg får Dual 1209'en snart...

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Antall liker
1
Ja, det blir spennende å høre resultatet  ;) Du kan jo også prøve M75 -huset med SAS -nåla på P2'n din! Skal ikke se bort i fra denne kan spille bra her.

Topp Bunn