|
noruego skrev:Takker, tkr.
Da burde alt gå greit skulle jeg tro.
Man skal ta den før man reiser tilbake til Norge og på nytt innen 10 dg etter ankomst i Norge igjen, slik Mattilsynet tolker dette.totte skrev:Angående denne bendelormkuren: Denne skal tas et bestemt antall dager før man forlater utlandet for innreise til Norge. Hvordan forholder dette seg når oppholdet varer kortere tid enn dette antallet dager? Skal man da gi kuren i Norge før man i det hele tatt reiser, ved ankomst utlandet eller ikke i det hele tatt?
Får oversette det mattilsynet skriver til tysk, og sende dette til oppdretteren i Tyskland.tkr skrev:noruego skrev:Takker, tkr.
Da burde alt gå greit skulle jeg tro.
Værsågod. Jeg anbefaler deg likevel å finlese litt på reglene på den linken jeg ga deg. Det er også noe med bendelormkur.
Jeg er ikke helt oppdatert. Min jobb går stort sett på å sørge for at norske hunder som drar til utlandet har alle papirer i orden for å komme tilbake til Norge.
mvh
Nei.VilhelmW skrev:Er det ikke heilt særskilte regler for import av dyr ( også hunder ) til Norge? Jeg er på usikker grunn her, men jeg mener det ikke er SÅ enkelt som at alt av vaksiner, rabiestesting m.m., er på plass. Blant annet skal vel hunder registreres i Norsk Kennel klub...eller??
Mvh. VilhelmW