Benidorm (platebutikker?)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Reiser til Benidorm-området i overmorgen. Der kommer jeg helst til å holde meg i landsbyen der mine foreldre bor på denne tiden av året, så det blir neppe noen utetur i byen. Har nok venner der jeg skal være, så det blir nok å henge med kompiser og venninner på deres steder. Har dog tenkt meg å få med meg hyggelige tykkasen Peat Loaf, som kjører sitt Meat Loaf tributeshow i Benidorm. Jeg fikk den utsøkte glede av å drikke meg full en natt i fjor sammen med ham, og broren til John Lydon (no kidding). Sistnevnte skal få gjennomgå i år for å mobbe meg for å se ut som en gammel mod. The enemy, ha ha ha! Hyggelig kar han også, så det blir nok ikke for infamt.

Men så kommer spørsmålet: Finnes det en god platesjappe i den ikke altfor kulturelle fiskerlandsbyen for engelske halvbanditter? Reiser ikke til Spania for å kjøpe plater, men jeg elsker å komme hjem med noen sølvplater i kofferten. Det gjør liksom en reise komplett. På markedene finnes det bare møkk, sett bort fra vinyl på jazzmarkedet, for de som bruker denslags. Så jeg har et lite håp om at det finnes en vanlig platebutikk. Noen som vet? Eros var vel i Benidorm i fjor høst, men han er ikke aktiv for tiden. Var det kanskje noen andre her som var med på det bajazz-laget?

Litt Peat Loaf for de som er nysgjerrige.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Da kan vi konkludere med at også Benidorm er en kulturørken for oss som liker hermetisert musikk. Som så og si alle turistbyer, selv om turistene i dette tilfellet ofte er fastboende. Vi kan altså hevde at de som bor der er ukultiverte personer i forhold til oss høyverdige. God natt. :)

O

Ole I

Gjest
baluba skrev:
Da kan vi konkludere med at også Benidorm er en kulturørken for oss som liker hermetisert musikk. Som så og si alle turistbyer, selv om turistene i dette tilfellet ofte er fastboende. Vi kan altså hevde at de som bor der er ukultiverte personer i forhold til oss høyverdige. God natt. :)
Det nærmeste du kommer er vel mainstream-platesjappa i Carrefour senteret oppe ved motorveien. Mener å huske de hadde et (begrenset) utvalg.....

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
427
Sted
Friedrichstadt
Antar at det finnes musikalske subkulturer t.o.m. i Benidorm også, og tilhørende platekiosk. Problemet er å finne slike. Antageligvis bortgjemt langt unna turistløypene. God tur!

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.628
baluba skrev:
Eros var vel i Benidorm i fjor høst, men han er ikke aktiv for tiden. Var det kanskje noen andre her som var med på det bajazz-laget?
Vi snublet ikke over noen platesjapper under Funtastic Dracula. Men så søkte vi heller ikke med lys og lykt etter det heller.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.334
Sted
Nadadouro, Portugal
Vist mange år siden det var fiskerlandsby, nå er det bare helt tragisk, men det er off topic, beklager.

O

Ole I

Gjest
niels skrev:
Vist mange år siden det var fiskerlandsby, nå er det bare helt tragisk, men det er off topic, beklager.
Historien er visst nesten ikke til å tro, men kortversjonen er:
Benidorm VAR en fiskerlandsby, men en av de mere kreative sjeler på stedet, Pedro Zaragoza Orts, mente at de burde satse på turisme.
Han fikk ikke så mye drahjelp i landsbyen, så han satte seg på sin moped (!!) og kjørte til Madrid og fikk ordnet med et møte med Franco (!!) og resten av historien er jo bare å ta i øynesyn:

http://www.eyeonspain.com/spain-magazine/spain-sandals-socks.aspx

btw: så tragisk er det ikke dernede - faktisk er jeg litt begeistret for stedet

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
atonal skrev:
Antar at det finnes musikalske subkulturer t.o.m. i Benidorm også, og tilhørende platekiosk. Problemet er å finne slike. Antageligvis bortgjemt langt unna turistløypene. God tur!
Maatte ut for aa sende en mail, og saa til min overraskelse at det hadde vaert bevegelse i traaden. Du har nok rett i det du skriver her. Med saa mange folk maa det eksistere subkulturer, og sannsynligvis kultiverte personer ogsaa. De er bare ikke synlige med det blotte oeye.

Carrefour pleier jeg faktisk aa dra paa, for de har en jeansmodell som passer meg perfekt, og som koster omtrent det samme som en pose karameller. Kjoeper alltid to par som aldri faar slitt ut foer jeg kjoeper nye. Det gjoer meg ingenting aa gaa i jeans til 6 euro saalenge de henger saa fint paa hoftene mine. Derfor har Carrefour blitt en tradisjon hvert aar, men plateboden har jeg holdt meg borte fra. Stort sett dyrere enn kompaniet, og daarligere utvalg, saa det har hatt lite for seg.

Men det er mulig at vi tar toget til Alliccante en dag, og der boer det finnes slikt. Vi faar ta det etter at jeg har gruset Thomas Giertsens lookaliken som plaget meg fordi lighteren min var en Sarome, og ikke en Dunhill, i gaar kveld. Det finnes noen bortskjemte raevhoel som besoeker sine steinrike foreldre her nede, som kan vaere direkte uspiselige...

Takk for lykkeoenskninger. Det er deilig her nede i fiskelandsbyen. Vi bor egentlig i Albir, med full utsikt over bayen. Hver morgen kikker jeg over til Kalpe, stedet der nazistene fra Tyskland etter wwII fikk asyl av Franco. Artig lokalhistore.

8)

Topp Bunn