Alt til hus og bolig Behandle polert betong utendørs

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.202
Torget vurderinger
1
Jeg har en utendørs trapp som jeg har fått slipt. Lurer på om noen har tips til hva man kan behandle dette med? Svaret fra firmaet er litt godagmannøkseskaft. Kanskje noen her inne faktisk har peiling? Lagde samtidig et slikt gulv innendørs og dette er vokset, blankt og fint. Regner med at det ikke er særlig gunstig utendørs?

Bilde når jeg nettopp har spylt. Kan egentlig tenke meg en slik blank overflate som når den er våt.

Polert betong.jpeg

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.631
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Det finnes en form for betongimpregnering, i gamle dager het det Kontroll Betongtett.

Samme greiene de impregnerer takstein med før maling når de gjør takfornying. Det tetter porene og gjør betongen mindre utsatt for groing/misfarge.

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.202
Torget vurderinger
1
Takk for tips, men dette så ut som en slags fargeløs impregnering. Jeg er egentlig ute etter en form for lakk eller liknende som kunne fremheve steinene. Mitt innendørs gulv er polert med en form for voks og har nettopp denne finishen jeg ønsker. Dette er imidlertid ikke holdbart utendørs.

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Antall liker
3.754
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Ville anbefalt deg å ta kontakt med fagfolk.
Betongstudio.no foreksempel

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.399
Sted
Sølvbyen
Jeg jobbet med å bl.a. selge slike ting en del år tidligere, om det har noen betydning. Penguard clear sealer er et kjent og gjennomprøvd produkt.

Topp Bunn