Begrensninger med trådløs styring av streamer?

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Er en sak jeg gjerne skulle fått noen kommentarer til.
Dersom jeg ønsker å spille Tidal Master filer på en streamer, og samtidig caste fra min mobil, hvilke alternativer har jeg da? Cromecast built in kan jo ikke sende disse filer. Og bruker man streamerens egen app, så får man jo ikke bruke Tidal sitt eget grensesnitt. Det er i hvert fall den erfaring jeg har gjort med en streamer. Det blir da umulig å få oversikt over musikken. Displayet i streameren er dessuten så lite at man ikke kan se hva som spilles på normal lytteavstand.
Alternativet er da å bruke pc, nettbrett eller mobil med kabeloverføring. Da får man full og god oversikt over sin musikk i Tidal med det riktige grensesnitt og kan avspille Master uten problem.
Men kan man ikke da like gjerne bruke en USB DAC i stedet for en streamer?
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.261
Antall liker
9.497
Torget vurderinger
2
Mulig jeg misforstår hva som er problemet,,, Er det noe problem da? det er jo ulike apper.
Men Roon og Ipad /iphone strømmer jeg musikk til ulike streamere sender NRKTV app streaming til TV
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Trodde jeg hadde forklart godt hva jeg mente?
Dersom jeg vil spille Tidal Master filer på en streamer ,og bruke mobilen til å caste med chromecast, så er ikke det mulig. Styrer jeg streameren med dens egen app, får jeg ikke bruke Tidal sitt eget grensesnitt. Musikken ligger da f.eks. kun med albumtittel der jeg ikke ser artisten før jeg klikker på albumtittel.
Bruker jeg kabel mellom mobil og streamer så kan jeg streame Tidal Master og få bruke Tidal sin egen app på mobilen.
Men da kunne jeg vel like gjerne overført fra mobil med kabel til en USB DAC i stedet for streamer?
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.281
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Å bruke Tidal på en PC og koble den til en USB Dac må jo være det enkleste hvis man ønsker å bruke Tidals eget grensesnitt
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Å bruke Tidal på en PC og koble den til en USB Dac må jo være det enkleste hvis man ønsker å bruke Tidals eget grensesnitt

Det er vel også min mening. Men man kan faktisk like gjerne bruke en mobiltelefon i stedet for PC.

Er det da egentlig noen fordeler med dedikert streamer? Man vil jo kunne få like god gjengivelse og bruksegenskaper med en USB DAC?
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.281
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg bruker en streamer fordi jeg liker å sitte i godstolen med nettbrettet eller telefonen som fjernkontroll. Hadde jeg hatt anlegget i et dedikert lytterom så skal jeg ikke se bort i fra at jeg hadde hatt en PC stående ved anlegget og brukt en USB kabel rett inn i DACen som sitter i min C49.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Jeg bruker en streamer fordi jeg liker å sitte i godstolen med nettbrettet eller telefonen som fjernkontroll.
Det gjorde jeg også inntil for kort tid siden. Problemet var som nevnt at jeg da ikke fikk kombinasjonen av trådløst , Tidal Master og Tidal grensesnitt.

Nå bruker jeg fortsatt min mobil Huawei P30 Pro, med en 3 meter lang kabel til en USB DACog spiller Tidal Master med Tidal grensesnitt på mobilen.
Det er da grunnlaget for min undring over forskjeller mellom streamer og en USB DAC.
Det hører med til historien at det ikke var mulig å koble min mobil til min forrige streamer med kabel.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.281
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg får heller ikke Tidal Master med nåværende sw på min streamer. Men det kommer vel.:) Ikke kritisk for min del.
 
Topp Bunn