Beboerparkering?

Ø

ØivindJ

Gjest
Beboerparkering?

Noen som kjenner til dette? Da mener jeg ikke noe knyttet til borettslaget, men dette nye prøveprosjektet til staten.

Får alle som kan vise fram en leie kontrakt tillatelse, eller er det første man til mølla som gjelder? Og hva om en er sent ute, da kan en bare glemme å parkere noe sted innen 1km av der en bor uten å betale 20,- kr/timen? ???

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
i sidegatene til bogstadveien på majorstua må du ha beboerbevis for å parkere gratis har jeg observert. la merke til det for et par uker siden

Ø

ØivindJ

Gjest
Der jeg bor :)

Det positive er jo at siden nyttår er det så å si alltid 1-2 plasser ledige/gate.

Men får en ikke tillatelse, tross framvisning av leie kontrakt, så er det jo totalt håpløst..

???

Kan selvsagt stå opp om morran, og ringe å spørre. Men ble veldig nysgjerrig akkurat nå, da det var en bil jeg fikk veldig lyst på :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
helt håpløst å parkere i det området, skal du ha bil bør du leie garage, det er vel fritt mellom 1700-0800 når jheg tenker meg om, bøter vil hagle....

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
De sentrumsnære områdene i Stavanger har hatt dette i et par år. Fungerer veldig godt, og stort sett alltid ledig parkering for oss som bor der. Eneste problemet er dersom du er så uheldig å komme hjem senere enn kl 17.00 under en av disse evinnelige festivalene, da kan det bli trangt om plassen :mad:

Vi betaler ca kr 1500 i året. Da får vi et kort med vårt bilnummer og et tall som angir hvilken sone en tilhører. De har delt byen inn i soner, og du kan fritt parkere innenfor sonen.

I Stavanger er det begrenset til ett kort pr husstand, dette kan jo by på problemer dersom man har mer enn 1 bil.

Linda

Topp Bunn