Bil, båt og motorsykkel Batteri til lekebil

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.557
Torget vurderinger
1
Minstemann har en tøff BMW som han liker å frese rundt i. Batteriet begynner imidlertid å synge på siste verset og jeg tenkte å kjøpe et nytt fra "Kina". Er det mulig å trimme dette noe? Feks sette inn et batteri med noe høyere spenning? Bytte motor? Hørte om en far som hadde gjort tilsvarende, men det er mulig at hans elkompetanse ligger laaangt over min... Batteriet som står i originalt er 6V og 7AH.

https://coop.no/sortiment/obs-hyper/leker/biler/andre-merkevarer-630871

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.943
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Sjekk hva slags batteri som sitter i -og se om de har lignende på Biltema - De har masse slike småbatterier.

Siden det er 6V - så antar jeg det er et blybatteri - og da skal du ikke fuske med ladere og spenning! Det vil jeg vel i grunn ikke anbefale på noe som er beregnet barn under skolealder!

Mvh
OMF

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Slike "lekebiler" skal man skaffe seg fra UK. Der har de ganske så liberale regler for "Park Cars". Lovlig å puttre rundt i offentlige parker med!!

Den råeste jeg har sett var en Porsche 917 med plass til to "barn", bensinmotor og toppfart 60kmt!!;)

OK ikke helt gratis men du dæven røske! Lovlig i 60kmt på grusgangene i parken!!!!!:cool:

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.870
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
I Norge så skal de ha en max hastighet under 6km/t for å defineres som leketøy. Går de fortere, så er aldersgrensen 16 år, og da skal det vel være regga som moped, med mindre det brukes på lukket bane i regi av NMS. Det er akkurat samme regelverket for s.k. "Barnescootere."

Slipper du unger under 16 i noe som går fortere enn 6 km/t, så kan du miste lappen selv.

Johan-Kr

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
I Norge så skal de ha en max hastighet under 6km/t for å defineres som leketøy. Går de fortere, så er aldersgrensen 16 år, og da skal det vel være regga som moped, med mindre det brukes på lukket bane i regi av NMS. Det er akkurat samme regelverket for s.k. "Barnescootere."

Slipper du unger under 16 i noe som går fortere enn 6 km/t, så kan du miste lappen selv.

Johan-Kr

Vet det.:(

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.557
Torget vurderinger
1
De hadde tilsvarende batterier på Biltema så jeg. Da er det jo dette den enkleste løsningen. Litt synd at det ikke er mulig å trimme denne på en enkel måte da han gjerne skulle sett at den gikk hakket fortere.. :rolleyes:

Pink Panter: Det er nok blybatterier. Er en bil til utebruk. Den kom med radiokontroll, men den har aldri vært i bruk. Egentlig morsomt å se hvor fort det gikk før han rygget, lukeparkerte og håndterte denne bilen med den største selvfølge.
https://www.youtube.com/watch?v=U4c_UQzESZo

Topp Bunn