Dyr, jakt, våpen og fiske Bamse gutten vår , trenger råd/hjelp.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Hei vi har fått et lite problem med han , som dere vet har vi et veldig knyttet bånd til hverandre. Men i det siste når datter mi eller dama skal ta han med på tur så vil han ikke. Han kommer rett til meg og setter seg ned , og vist di kommer mot han da for og ha på han bond , så legger han seg ned og nekter og rikke på seg. Er som han skal bare ha med meg og gjøre , når han vil leke så går han i kassen der han har lekene sine og kommer bort til meg. Men vi har alle passet på og gi han likt omsorg , hva er det vi kan gjøre med dette. Når vi dro på kino i går så fikk jeg vondt av han for han sto oppe ved vinduet og ulet , det er som han skal passe på meg hele tiden er kanskje litt komisk dette men jeg forstår bare ikke hvorfor han er blitt sånn , han knurrer ikke eller noe mot di andre i huset , heller ikke når folk kommer på besøk men det er bare meg hele tiden.

Mvh Imagine

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.296
Torget vurderinger
1
Enkelte hunder og hunderaser er enmannshunder. Kanskje bikkja lider av separasjonsangst? Har du vært lenge borte i perioder?

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Nei jeg har ikke vert borte fra han , men det er en stund siden vi alle har gått tur med han. Og det gjorde vi i dag og det gikk bra og da var det damen som førte han i bond. Ellers har det bare vert meg i det siste som har gått turer , så nå håper jeg det vil bli bedre når vi alle går tur sammen , så skal jeg gradevis trekk meg unna. Kan jo ikke ha dette når jeg skal rundt og lytte på folk sine lyd anlegg.

Mvh Imagine

Sist redigert:

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Hvordan rase er det? Alder?

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Han er blanding mellom norsk svart elghund og labrador han er snart 3 år :)

Mvh Imagine

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Det var da en morsom blanding, kreves vel nesten at du legger ut et bilde :).

Du er nok inne på riktig spor med å venne han mer og mer til resten av familien.
Er det du som pleier å gi han mat?

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.405
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg er ingen hundepsykolog, jeg er bare en helt gjennomsnittlig fyr som synser på internett om ting jeg egentlig ikke kan så mye om.

Jeg tror dette er en ganske normal reaksjon. Om jeg har forstått det riktig er du ganske mye hjemme og får dermed betydelig mer tid sammen med hunden enn de andre i huset. Dermed blir du automatisk hovedpersonen og favoritten. Alt handler om deg, fordi dere er så mye sammen. Da vil hunden mye heller leke, kose eller gå tur med deg enn de andre.

Høres helt normalt ut for meg.

The Last One

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2014
Antall liker
1.842
Sted
Trondheim.
Jeg er jo også hjemmeværende vaskekjerring som deg, Imagine.

Bikkja vår har knytt seg mest opp til meg. Vi to er tross alt sammen 24 timer i døgnet, 7 dager i uka. De gangene samboeren skal ta han med seg ut en tur etter endt arbeidsdag, syter og tuter han i en 5 minutters tid før han roer seg. Går jeg foran eller forsvinner fra hans synsvinkel ute på tur sammen med samboeren, så er det samme regla.

Han skal absolutt sove på min hodepute på nettene f.eks Reiser jeg meg fra sofaen, så reiser han seg fra sofaen. Går jeg på verandaen for en sigarett, så kommer han løpende og legger seg på puffen som har blitt satt ut til han. Er forsåvidt halvt labbis vår også. Ikke helt ulik din :)

11145172_10155483758975515_511809657861513109_n.jpg

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Jeg er jo også hjemmeværende vaskekjerring som deg, Imagine.

Bikkja vår har knytt seg mest opp til meg. Vi to er tross alt sammen 24 timer i døgnet, 7 dager i uka. De gangene samboeren skal ta han med seg ut en tur etter endt arbeidsdag, syter og tuter han i en 5 minutters tid før han roer seg. Går jeg foran eller forsvinner fra hans synsvinkel ute på tur sammen med samboeren, så er det samme regla.

Han skal absolutt sove på min hodepute på nettene f.eks Reiser jeg meg fra sofaen, så reiser han seg fra sofaen. Går jeg på verandaen for en sigarett, så kommer han løpende og legger seg på puffen som har blitt satt ut til han. Er forsåvidt halvt labbis vår også. Ikke helt ulik din :)

Vis vedlegget 316260
Så fin han var, nydelig hund du har der. Ja di blir utrolig fort knyttet til den personen som gjør mest med han/dem. Men nå skal vi begynne som sagt disse turene sammen, da jeg skal litt her og der og lytte på annlegg. Trur dette skal gå veien og gjøre det slik. :)

Mvh Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Jeg er ingen hundepsykolog, jeg er bare en helt gjennomsnittlig fyr som synser på internett om ting jeg egentlig ikke kan så mye om.

Jeg tror dette er en ganske normal reaksjon. Om jeg har forstått det riktig er du ganske mye hjemme og får dermed betydelig mer tid sammen med hunden enn de andre i huset. Dermed blir du automatisk hovedpersonen og favoritten. Alt handler om deg, fordi dere er så mye sammen. Da vil hunden mye heller leke, kose eller gå tur med deg enn de andre.

Høres helt normalt ut for meg.
Ja det her det ligger , jeg gikk jo over til ung uførepensjon etter pc support firmaet jeg hadde , for jeg klarte ikke mere i arbeids livet noe som egentlig er dumt da jeg er veldig sosial av meg. Men hva skal enn gjøre da når man sitter med slik skade som jeg har , da finner man trøst i hobbyen sine og bamse gutten er jeg glad jeg har. For han får meg ut av huset og jeg har aldri vert i bedre form enn hva jeg er pr i dag. Og der er jo visse dager jeg får så vondt at jeg holder på og gir opp , tenkt dere nerve tannpine nå noen har sikkert opplevd det , slik har jeg det i armen min når det er på det værste , og da holder man på og klikker mange gang. Men jeg har konstante kroniske smerter 24 timer i døgnet 365 dager i året og dette går utover hele høyre siden hos meg som kramper , stivhet osv osv. Men er utrolig glad for det jeg har i livet mitt , og jeg håper bamse gutten blir gammel for han holder meg oppe når jeg bli deprimert , lei meg og slike ting. Og ikke minst dama og datter mi og den kommende babyen det er slike ting jeg finner og holde motet oppe. Så har vi denne galskapen av hifi da som er en liden skap og musikken i seg selv. Men som sagt er dette normalt for det er jeg som har mest med han og gjøre , men vi skal endre litt på dette nå da jeg skal til oslo og forskjellig i juni fårhåpentlig før for og besøke mange av dere her inne , så jeg får lytte til di fete anleggene mange av dere har det gleder jeg meg til :)

Mvh Imagine

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Antall liker
5.660
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Du virker som en real grepa kar Imagine og jeg har stor sans for tilstedeværelsen din på forumet.
En skikkelig fargeklatt i i diverse tråder med humor og artige kommentarer.

sikkert ikke lett å være i den situasjonen med en kropp som ikke spiller på lag alltid, og da er det godt å krype ned i sweetspot eller la tankene fly når man rusler tur med bamse tenker jeg.

Hvis du dropper innom Oslo en gang står døra åpen bare så du vet det......( om jeg ikke er offshore da ):)

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Du virker som en real grepa kar Imagine og jeg har stor sans for tilstedeværelsen din på forumet.
En skikkelig fargeklatt i i diverse tråder med humor og artige kommentarer.

sikkert ikke lett å være i den situasjonen med en kropp som ikke spiller på lag alltid, og da er det godt å krype ned i sweetspot eller la tankene fly når man rusler tur med bamse tenker jeg.

Hvis du dropper innom Oslo en gang står døra åpen bare så du vet det......( om jeg ikke er offshore da ):)
Ja takk for det alphamale tar gjerne mot tilbudet jeg , nei kroppen spiller ikke på lag alltid men man kan ikke gi opp. Og ja jeg kan tenke mye tull derfor kommer det komisk ut i noen innlegg men bare si i fra vist det ikke passer når jeg skriver innlegg der min talemåte ikke passer inn. Ja når vi går tur har jeg alltid med meg musikk og nyter turen med bamse. Sender deg pm og legger igjen tlf nr mitt.

Topp Bunn