Alt til hus og bolig Bambus?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Inspirert av IKEA Hilver:

hilver-table__0416227_PE573536_S4.JPG

Eller, strengt tatt ikke inspirert av. Jeg fikk lyst på dette som kjøkkenbord.

Men det er naturligvis ikke å få i størrelsen jeg trenger. I og med at IKEA nå knapt lager en eneste ting som ikke har en kjerne av sponplate, så går det heller ikke an å kappe ned til ønsket størrelse.

Noen formening om hvor man kunne fått tak i tilsvarende? Jeg har sett hele plater, 122x244, til priser som dessverre stopper meg. Jeg trenger 80x80 eller noe i den retningen, enkel form á la IKEA sin, avfaset underside, avrundede hjørner, kanskje. Jeg kan gjøre resten på egen hånd, bare jeg får tak i en bit som er passe stor. Ikke mer fancy enn det, og synes bena på bildet er rikelig fine. 16 eller 20 mm tykkelse burde holde. Bare å kunne kjøpe uten fjollete høyt kapptillegg ville vært finfint.

Noen tips?

Sist redigert av en moderator:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
0
Bambus er et fint materiale. Et gress ( for bambus er gress! ) som har en uendelighet av bruksområder og det er utrolig solid. Det brukes til "alt" fra undertøy og sokker via møbler og husgeråd til parkett. Solid parkett som tåler en god del tråkk før den viser slitasje. Er helt enig med deg når det gjelder valg av materiale, det er vakkert!

Har du vurdert å sjekke e-bay eller Finn.no ?

Topp Bunn