Balansert kabling til hodetelefon?

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
887
Antall liker
433
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Jeg har nylig bestemt meg for å prøve hodetelefoner, og har kjøpt Beyerdynamic T1 (3) og en Topping DX7s. Til hodetelefonen har jeg bare den medfølgende kabelen med jackplugg, men Toppingen har også en 4-pin XLR-utgang.

Så da er spørsmålet mitt hva jeg kan forvente å få ut av balansert kabling, og tips rundt dette. Hvis det viser seg at jeg liker hodetelefoner, er jeg ikke fremmed for å oppgradere Topping.
 

Kvad

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
77
Antall liker
66
Sted
Bergen
Torget vurderinger
3
Med DX7s ser det ut som du går fra 690mw med 6,35mm til 1000mW med den balanserte utgangen (ved 32 ohm). Litt ekstra kraft, men virker kanskje ikke som de hodetelefonene har stort behov for det?
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
887
Antall liker
433
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Nei, foreløpig har jeg ikke savnet volum, så jeg var mer inne på om det kan være noe å hente på lydkvalitet ved balansert tilkobling.
 

Kvad

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
77
Antall liker
66
Sted
Bergen
Torget vurderinger
3
Etter min (noe begrensede) erfaring er det ikke noe magisk som skjer ved å gå over til balansert kabel så sant ikke utgangen er bedre konstruert. Forhåpentligvis noen med en DX7s som kan gi deg litt mer spesifik info. Når det er sagt, mer kraft handler ikke bare om volum, men også kontroll, uten at det virker veldig sansynlig at T1 (3) har behov eller mulighet til å dra nytte av det.
 
Topp Bunn