Balansert CD-spiller evt CD m/ volum

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Min (evige) jakt på CD-spiller fortsetter. Får håpe nissen kommer med noe fint til meg til jul?

Hva finnes egentlig av balanserte CD-spillere på (brukt)markedet i prisklassen opp til 8000 kr? (Da jeg har Hegel H2A og EC 4.7, regner jeg med at det vil være fordelaktig å kjøpe en balansert CD-spiller?)

Jeg kan eventuelt finansiere en dyrere CD-spiller, med innebygget volumkontroll, ved å selge EC-forforsterkeren min, som jeg sikkert får (minst) 6000 kr for.

Så da blir alternativene:

Balansert CD-spiller - maks 8000.
CD-spiller med volum - maks 14000.

Det er vel ikke voldsomt mange alternativer på markedet, men hva finnes egentlig?

A

Akle

Gjest
er caryen på børsen balansert? Den har i det minste volumkontroll samt en fordelaktig pris.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
er caryen på børsen balansert? Den har i det minste volumkontroll samt en fordelaktig pris.
Etter som jeg har sett på ymse anmeldelser av den på nettet, ser det ikke ut som om den er balansert. Dessuten blir det foreslått å bruke pre-amp på den, da lyden direkte i effektforsterker ikke blir fantastisk.. :)

Men prisen er jo bra.. Den blir nok solgt om ikke så altfor lenge.. :)

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Lyric Hi-Fi har en brukt Cary CD 306/200 til salgs for kr. 27500. Jeg vet de holder på med lagertømming der så du kan jo prute på den ;) Den har balansert ut og volum på fjernkontrollen.

OS

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Lyric Hi-Fi har en brukt Cary CD 306/200 til salgs for kr. 27500. Jeg vet de holder på med lagertømming der så du kan jo prute på den ;) Den har balansert ut og volum på fjernkontrollen.

OS

Prute til halv pris? Er det så populært da? ::)

Hakke' handla noe der før, så jeg kan ikke spille "God kunde-kortet" der heller.. :p

A

Akle

Gjest
Du kan få Ancient audioen min for 12, med rør, volumkontroll og ekstra inngang, bruker den på pcen just nå, finflott.

Selger ikke med tap ;)

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Du kan få Ancient audioen min for 12, med rør, volumkontroll og ekstra inngang, bruker den på pcen just nå, finflott.

Selger ikke med tap ;)
Jeg har ikke fulgt med så veldig på forumet her i det siste.. Så.. Hva er det for en spiller?

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Consonance Reference 2.2mk2 - har både bal.utg. og volum http://www.artsound.dk/index.php3?m=33

mvh
Jeg hadde 2.0 SACD-versjonen før, faktisk.

Nå er vel, etter som jeg har forstått, den ikke balansert, men den har XLR-utganger. Det er vel forskjell på det, er det ikke? Det er jo en fin spiller det.. Det kan jo være et alternativ, kanskje.. :)

A

Akle

Gjest
Jeg har ikke fulgt med så veldig på forumet her i det siste.. Så.. Hva er det for en spiller?
Lector 3, Polsk trekloss med philips pro2 drivverk (oppå toppen snurrer), internkabling i sølv, Silver dacer (hva er det?) samt rør på utgangen. Glemte at den ikke er balansert.

Ja ja, får vel beholde den i stede for å selge den til overpris.

Var en audio Aero Capitole annonsert her til 20k, kanskje noe å strekke seg etter om den ikke er solgt...

O

omholt

Gjest
Jungson Moon Harbour er fullbalansert. Kan kjøpes i Norge eller importeres.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Til 8k bør du kunne få en brukt Theta Miles, den er balansert OG har volumkontroll (analogt pot!)

Bra spiller! :)

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Prute til halv pris? Er det så populært da? ::)

Hakke' handla noe der før, så jeg kan ikke spille "God kunde-kortet" der heller.. :p
Det er ikke sikkert det er så populært men det koster ikke mye å prøve vel?

OS

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Antall liker
0
Siden du har Hegel fra før så må jo CDP2a være en varm anbefaling :) Super match. Brukt så er den jo midt i blinken prismessig også.

-LE

Topp Bunn