Baksmell eller penger tilbake?

Baksmell eller penger tilbake

• Fikk penger tilbake

Stemmer: 0 0.0%
  • Fikk restskatt

• gikk i null

• Nullskatteyter

• Har ikke inntekt

• Totalt antall stemmer
    0

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Nå skjedde det igjen. dvs baksmell på 8000. Og jeg som oppgav høyere inntekt og trakk ekstra skatt, og innbetalte i april. Og har tabellstrekk hvor marginalskatten er innebygget...

...Heldigvis går vel skattekronene til et godt formål dvs bla sponsede medisiner til meg sjøl. Tusen takk alle skattebetalere, jeg mener det ..

Ha en god dag
Sleiven

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.747
Penger tilbake men langt mindre enn forventet...

N

nb

Gjest
Mange i Norge vil få en bra baksmell neste år eller i alle fall få tilbake langt mindre enn på forrige ligning siden boligrentene i år har i snitt vært betydelig lavere enn hva Skattetaten antok når de produserte skattekort, trekktabeller og lignende.

Et boliglån på 1,5 mio vil gi en baksmell på ca 8000 kroner alt annet likt.

Se f.eks her
http://www.aftenposten.no/pengenedine/article3125686.ece

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
nb skrev:
Mange i Norge vil få en bra baksmell neste år eller i alle fall få tilbake langt mindre enn på forrige ligning siden boligrentene i år har i snitt vært betydelig lavere enn hva Skattetaten antok når de produserte skattekort, trekktabeller og lignende.

Et boliglån på 1,5 mio vil gi en baksmell på ca 8000 kroner alt annet likt.

Se f.eks her
http://www.aftenposten.no/pengenedine/article3125686.ece
Ja, sånn er det i Skatteparadiset Norge...enten tar banken pææængan eller så er Kemneren frempå!
Men de som virkelig har formue, eller de som har et firma hvor man kan tappe litt utbytte dann og vann, og slipper særlig lønnsinntekt - for disse er sikkert Norge et skatteparadis.

Ooops - glemte jo heilt at rikingan har tatt vanvittig masse risiko for å komme dit de er, og at det faktisk er de samme personene som sørger for arbeidsplasser i dette landet. Og så kan de jo gjøre som Rimi-Hagen; bare melde flytting, iallefall for kapitalen sin og selskapene sine.

PS: Jeg fikk 15K i baksmell, og det er oppgjort med en viss ergrelse for lenge siden!
8)

N

nb

Gjest
VilhelmW skrev:
Ja, sånn er det i Skatteparadiset Norge...enten tar banken pææængan eller så er Kemneren frempå!
Det er gunstig å ha lån i Norge, staten tar 28% av rentekostandene.

Det går for øvrig stort sett ut på ett om pengene beskattes i selskapet en riking eier eller på rikingens uttak av utbytte. Staten får inn rundt det samme uansett. Se en utmerket forklaring gitt av OMF i en annen tråd for en grundigere forklaring.

Så lenge du betaler baksmellen din innen fristen så kan du se på baksmellen som et gratis lån fra staten, egentlig skulle du ha betalt inn 15k tidligere.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
-Betal din skatt med glede!
-Jeg har prøvd, men kemneren forlangte å få penger i stedet.

Jeg fikk igjen, men det er lenge siden. Det rare er at jeg har dem fortsatt... 8)

Betaler man mye i skatt betyr det bare at det har gått bra, så det skal man ikke være lei seg for. Det er fint å kunne bidra til at vi bor i verdens besta land.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.429
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Betale baksmellen med svartpenger.
Man kan da ikke betale restskatt med penger man allerede har betalt skatt av?
Og dessuten, når man da jobber svart, går hele beløpet man tjener på dette rett til kemneren, så er alle glade.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
BT skrev:
-Betal din skatt med glede!
-Jeg har prøvd, men kemneren forlangte å få penger i stedet.

Jeg fikk igjen, men det er lenge siden. Det rare er at jeg har dem fortsatt... 8)

Betaler man mye i skatt betyr det bare at det har gått bra, så det skal man ikke være lei seg for. Det er fint å kunne bidra til at vi bor i verdens besta land.
Forlangte jaggu peeeng hos meg også. Hos Kemneren er det ikke mye som kan betales med Glede! Men jeg kjenner faktisk en kemner som har knallgod humor. Han er full av kemner- og gynekologvitser!!!

Innerst, innerst inni meg, har jeg en følelse av stolthet og glede over å kunne bidra til fellesskapet. Men av og til kommer det snikende en følelse av at det begås stor urett mot oss heilt vanlige lønnsmottakere. Det er når jeg har sett et igløtt på titteskapet med Rimi-Hagen, Ringnes eller Choice-gutten, eller når jeg har forlest meg på Dagens Næringsliv. Nå om dagen, skal vi jo forpestes og plages med skattelister, hvor man enn snur og vender på seg. Takk alle høyere makter for at det ikke er lagt en link til skattelista her på forumet...f.eks. oppe i høyre hjørne, sånn litt over "Bruktbørsen"....

;D ;D ;D

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.111
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
.retteP skrev:
Betale baksmellen med svartpenger.
Man kan da ikke betale restskatt med penger man allerede har betalt skatt av?
Og dessuten, når man da jobber svart, går hele beløpet man tjener på dette rett til kemneren, så er alle glade.
Kjenner en. Han fikk straffeskatt på 22KKr fordi han hadde jobbet svart. Likningskontorer plusset på inntekten hans. Han nektet på tro og ære på at han hadde jobbet svart. Måtte betale likevel. Kom innom på likningskontoret for å gjøre opp for seg , med pengene- kontanter! i en fillete konvolutt. ;D

mvh

Topp Bunn