Bahrain og Saudiarabia

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Full fart i Bahrain og noe i Sudiarabia (?)
Hva skjer der...............opprør.........protester............folk blir skutt på åpen gate..............
Vil disse sivile få hjelp av Vesten mon tro ::)

http://www.dagbladet.no/2011/03/18/nyheter/bahrain/utenriks/libya/15864224/

Full fart i Syria og Jemen også.

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/to-drept-i-sammenstoet-i-syria-3446786.html

Litt av en kjedereaksjon dette og hva vet vi om hvilke grupper/retninger det er som gjør opprør.

Kanskje Israel finner på noe lurt oppi hele dette kaoset, det er vel noen anlegg borte i Iran de gjerne hadde sett jevnet med jorden.

Først må de vel få en anledning/unskyldning..............men det kan det vel kanskje være lett å få fabrikkert i dette kaoset.

Et indre opprør i Iran nå hadde jo passet enkelte veldig godt, slik at de kunne "hjelpe" sivilbefolkningen
(altså opprørerne) fra å bli drept av myndighetene/lederskapet og derigjennom treffe de rette målene for seg

Litt av en vår dette :-\

Så er det hele slutt 21/12 2012 i følge mayaindianerene, er det den varme putten i Yellowstone som smeller av da mon tro?

Nei, det gjelder å være optimist som Teigen synger om.

Mvh.KW

P

Parelius

Gjest
Lenker mann! Skjer det nye ting? Dagbladartikkelen er «bare» et eksempel på «Machiavellis utfordring».

Første premiss er at det gode alltid vil tape mot det onde i direkte konfrontasjon. Hvordan da få realisert det gode? Sagt på en annen måte; hvordan skal det gode vinne krigen etter å ha tapt hvert et slag? (Dylan: And in the end he won the war after loosing every battle) Moralsk indignasjon er neppe løsningen; det blir bare en flukt inn i et indre eksil hvor Det gode (de gode intensjoner/ønskene og tilslutt julenissen) trekker seg tilbake og verden fortsetter sin skjeve gang.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg kikka innom Al Jazeera sending via Dagbladet og med muligheter for at jeg kanskje ikke har fått riktig tak i alt på en riktig måte så kanskje har jeg misforstått det med Syria og blandet det med noe annet (historisk stoff :-\ ) prøver å følge med på flere steder både TV og nett, fordi det muligens skjer noe i nattens mulm og mørke.
Beklager om jeg farer med sprøyt (har misforstått situasjonen i Syria og SA, det med Israel/Iran er bare tanker/fantasier fra min side, men det (bør?) forståes får jeg håpe.

Edit; Kanskje jeg like godt bør legge meg, for skjer det noe nå før jeg legger meg så blir det vel å hoppe over ei natts søvn.

Mvh.KW

Topp Bunn