Bad Religion på Rockefeller

N

nb

Gjest
Ser de skal spille der om noen dager, noen som vet om gutta fortsatt holder koken live?

Rizzo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2006
Antall liker
49
Torget vurderinger
11
Er tre år siden jeg så dem sist. Jeg synes så absolutt de leverte da, og nå er det jo jubileumstour og alt. Jeg skal definitivt få med meg konserten på torsdag.

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
Rizzo skrev:
Er tre år siden jeg så dem sist. Jeg synes så absolutt de leverte da,
+1

Eneste minus må ha vært at de ikke spilte Streets of America

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Har sett de 3 ganger før, og de leverer alltid. 8)

N

nb

Gjest
Ok, det hørest lovende ut, får se om jeg kommer meg dit da det er noen variabler som må klaffe. Har aldri sett Bad Religion live, så det hadde vært morro å få det med seg når anledningen byr seg.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Har ikke sett de på seksten år, men jeg husker jeg synes det var storveis den gang da, mye fordi de spillte grenseløst mye fra 1982.

Siden dette er en jubileumsturne kan det jo være mulighet for at de gjør det samme.
Er man på spotify burde man knalle i gang samlingen 80-85, som spotify heter How Can Hell Be Any Worse, eller noe slikt. Det er Bad Religion på sitt aller aller beste.

Ta på deg helsetrøye eller kortermet skjorte, jeg har aldri vært på en Bad Religion konsert som har vart mindre enn 3 timer.

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Tror neppe du blir skuffet nb. Sier seg selv at når man har oppredt på scenen foran publikum i 30 år og de fremdeles drar ungt publikum år etter år etter år, så kan du forvente en stor opplevelse. Bad Religion var soundtracken til tenårene mine helt klart, og det var utrolig stort å se de første gang. Gled deg!

N

nb

Gjest
Har kjøpt billett i alle fall, så får jeg satse på at det klaffer. Hørte mye på Bad Religion for 10-15 år siden og har sporadisk vært innom de jevnt og trutt uten at jeg kan si at jeg har fulgt bandet så veldig tett. Oppdaget de på en skifilm(!) jeg synest hadde skikkelig bra soundtrack, husket bare at refrenget var ett eller annet med "21st century", og spurte en kompis jeg visste hadde bra peil på musikk, han kom sporenstreks med "21st century digital boy med Bad Religion", og da var det gjort.

N

nb

Gjest
Roberten skrev:
Hvordan var konserten ?
Jeg synest de leverte varene bra, og kan sjelden huske å ha sett et så engasjert publikum på Rockefeller. Ikke ofte man ser crowd-surfing på konsertene der. Jeg kom litt sent pga nedpakking av leilighet, men i følge dørvaka hadde de kun spillt ca 10 minutter da jeg ankom, om det stemmer, så varte hele konserten rundt halvannen time, kanskje litt lengre, så ingen 3-timers-seanse denne gangen.

Jeg er ikke nok inne i diskografien til å si så mye om hvilke låter de spillte, men skal poste en setliste om jeg finner en, regner med at noen legger det ut i løpet av dagen.

Ellers litt spes å se en punkvokalist som ikke er ung og sint, men en middelaldrende mann med svært recessivt hårfeste;)

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Gode ting !

Først og fremst, jeg trykkleifet nok litt, det skulle være at jeg aldri har sett de spille under 2 timer. Men drøye halvannen time med punk kan ofte være akkurat passe det. I hvert fall om intensiteten er på plass og låtene sitter. Det skjønner jeg at var tilfellet i går.

N

nb

Gjest
Roberten skrev:
Gode ting !

Først og fremst, jeg trykkleifet nok litt, det skulle være at jeg aldri har sett de spille under 2 timer. Men drøye halvannen time med punk kan ofte være akkurat passe det. I hvert fall om intensiteten er på plass og låtene sitter. Det skjønner jeg at var tilfellet i går.
Jeg synest absolutt det satt som det skulle - jeg har som sagt aldri sett de live tidligere og har ikke så mye å sammenligne med, men de spillte fort og tight, passe mye (eller lite) snakk med publikum og bra oppbygging av konserten. Kuttet veldig ned på pratet mellom låtene andre halvparten og kjørte full spiker. Mye svette folk der i går - "Hoppe/stekke armene i været/synge med" - grensen gikk litt bak miksepulten, så tydligvis mye fans.

Fikk de låtene jeg oppdaget bandet med (21st century digital boy og American Jesus), forsåvidt ingen bombe akkurat det, men hade følt meg snytt om de ikke hadde spillt de to.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Knall, høres ut som om det var akkurat slik det skulle være :) Det pleier å være aktivt på Bad Religion konserter ja, og det artig å høre at det fortsatt er tilfellet, 14 år siden jeg så de sist. Da klarer de fortsatt å skru temperaturen dit den må være.

Om du skal tippe noe om aldersgruppen som var der, 20-40 år ? Eller var det for det meste yngre mennesker som har blitt kjent med de i løpet av de siste årene ?

Rimelig bankers å regne med 21st Century Digital Boy og American Jesus, men de har absolutt fortjent å være en del av setlisten. Håper også de spillte Fuck Armageddon, This Is Hell, The Voice Of God Is Government og Bad Religion, uten at jeg krever at du husker det. Regner med de spant gjennom en drøss låter i løpet av konserten.

N

nb

Gjest
Her er hva de spillte i Moskva for to dager siden - settlistene ser ganske like ut på de tidligere konsertene jeg har sett listene fra, så den gir nok en god pekepinn på hva de spillte

Do What You Want Play Video
Overture Play Video
Sinister Rouge Play Video
We're Only Gonna Die Play Video
Recipe For Hate Play Video
Flat Earth Society Play Video
Before You Die Play Video
A Walk Play Video
How Much Is Enough? Play Video
No Control Play Video
Requiem For Dissent Play Video
Sanity Play Video
Atomic Garden Play Video
New Dark Ages Play Video
Man With A Mission Play Video
Suffer Play Video
Germs Of Perfection Play Video
No Direction Play Video
Los Angeles Is Burning Play Video
I Want To Conquer The World Play Video
Along The Way Play Video
Fuck Armageddon... This Is Hell Play Video
Generator Play Video
Infected Play Video
American Jesus Play Video
Encore:
21st Century (Digital Boy) Play Video
Sorrow Play Video
Punk Rock Song Play Video

N

nb

Gjest
Roberten skrev:
Om du skal tippe noe om aldersgruppen som var der, 20-40 år ? Eller var det for det meste yngre mennesker som har blitt kjent med de i løpet av de siste årene ? .
Mye folk på min alder (dvs 30+) men også en del yngre.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Ser ut til å være en bra setliste det der, fin blanding mellom gammelt og nytt. Jeg så The Mojomatics på Garage i går, det var kalasbra, men jeg angrer litt i ettertid at jeg ikke var på Rockefeller. 30års jubileum og greier.

Flott, da klarer de fortsatt å få tak i nytt publikum. Jeg var 16 da Stranger Than Fiction kom, så jeg regner med at mitt alderssegment var sterkt representert.

N

nb

Gjest
Da har noen lagt ut en komplett setliste på setlist.fm, jeg aner ikke om den er korrekt eller fullstendig... (er vel lik den forrige jeg la ut, tyder på at de turnerer med et fastlagt program, litt skuffende for blodfansen kanskje, men spiller jo ingen rolle for meg som kun ser en konsert på turneen uansett)

Do What You Want
Overture Play Video
Sinister Rouge
We're Only Gonna Die
Recipe for Hate
Flat Earth Society
Before You Die
A Walk
How Much Is Enough?
No Control
Requiem for Dissent
Sanity