Backbeat i Tromsø

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.452
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
32
Det ble en tur til Tromsø i ferien.
Hos HiFi klubben traff jeg en hyggelig fyr som anbefalte et besøk hos Backbeat. Han forklarte veien og på nettstedet fant vi ut at jeg var en dag for tidllig ute. Men neste dag var stedet åpent.
Jeg tok meg tid til å bla gjennom alt jeg fant av brukt og endte opp med dette:
IMG_6763.JPG

Hvordan kaffen smakte fikk jeg ikke tid til å sjeke.
Fant dette om butikken ved et lite søk:

Tromsø har igjen fått en uavhengig platesjappe, sju år etter at Platebaren Feedback la inn årene. Backbeat er navnet på den nye platebutikken som offisielt åpner dørene i dag. Sentralt plassert i sentrum, satser Backbeat på salg av kombinasjonen vinyl, platespillere og kaffe i mange varianter.

Buktasjef Robert Dyrnes og Kari Westergaard er begge vinylentusiaster, og uttaler at platebutikken er en gammel drøm som nå går i oppfyllelse. Med seg har de fått Andreas Leine Jakobsen fra Big Dipper, vår favorittsjappe i Oslo (sammen med Tiger), som tidligere i år startet opp avdeling i Trondheim.

Leine Jakobsen sier at Big Dipper i mange år har ønsket å starte egen butikk i Tromsø, ikke minst på grunn av mange postordrekunder fra byen, men valgte heller å gå inn i et samarbeid med lokal forankring.

Backbeat satser på et bredt utvalg av musikk, og vil selge både ny og brukt vinyl. Butikken samarbeider også med Tiger, og hele katalogen til Fysisk Format blir å finne i sjappa.

Robert Dyrnes opplyser at butikken er interessert i å kjøpe opp gamle vinylsamlinger, det er bare å ta kontakt hvis noen ønsker å tømme loft og kjellere.

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
174
Backbeat kan anbefales. Har vært der noen ganger. Hyggelig sted med med kaffe, te, samt noe å bite i. De har både nye og brukte plater.
Siste gang jeg var der (i mai) merket jeg imidlertid at prisene på bruktplatene var gått opp en del. Noen ble faktisk dyrere enn det det forlanges på bruktplateforretninger i Oslo. Det reduserte innkjøpet noe. Likevel, er du i Tromsø, ta en tur innom og sjekk utvalget, ta en kopp kaffe og prat med folk både forran og bak disken. Det er faktisk svært hyggelig. Butikken anbefales.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.452
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
32
Det er jo ikke akkurat loppemarkedpriser, men til den kvaliteten jeg observerte er den absolutt akseptabel.
Med min smak kan jeg finne godbiter til en 50-lapp.
Det gjelder ikke de jeg kjøpte denne gangen.............

Topp Bunn