Back to square one...

Steinawarjar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.05.2011
Antall liker
0
Sted
Sør Trøndelag
Jeg har brukt mye tid det siste året på å velge en ny platespiller jeg skulle bruke pengene mine på. Til slutt endte jeg opp med å bestemme meg for Clearaudio's Ambient pakke.
Kvelden før dagen jeg skulle bestille kom og jeg satt meg ned med PC'n for å se på vidunderet jeg har fått beskjed fra forhandler skal ta ca tre til seks uker å få.
Platespillern er ikke lenger i Clearaudios sortiment!
Nedturen fikk meg til å kontakte både Clearaudio og forhandler og får beskjed om at den fortsatt er mulig å anskaffe, men jeg har ikke fått noe tilbakemelding fra forhandler, så jeg regner med løpet er kjørt.

Dermed, tilbake til start. Jeg må finne en annen platespiller som oppfyller kravene mine.
Det er her dere på dette nyttige forumet kommer inn.

Grunnen til at valget falt på Ambient var tilbakemeldingene av spiller'n funnet på nett, at jeg har tillit til merket, men mest av alt at jeg har forstått det slik at det er en platespillerkombo med en veldig ufarget, "transparent" (i mangel på et bedre ord) lyd. Jeg har en McIntosh forsterker og JBL høyttalere og tenker at det er akkurat det jeg er ute etter med tanke på lydsignatur. McIntosh brukte tross alt Clearaudio til å lage sin "egen" platespiller.

Hvilke andre komboer bør jeg undersøke i tida framover?

Pris rundt om 45k, da med alt på denne siden av riaa. Jeg er veldig nysgjerrig på MC pickup og skifter hastigheten ofte, så jeg ønsker en motor som har mulighet til å skifte hastighet uten å flytte på båndet for hånd.

På forhånd, takk for svar!

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.251
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Steinawarjar skrev:
---
McIntosh brukte tross alt Clearaudio til å lage sin "egen" platespiller.
---
Dårligste argument jeg har hørt på lenge... ;)
Skal / må komboen være ny?

Arne K

Steinawarjar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.05.2011
Antall liker
0
Sted
Sør Trøndelag
Cobra2 skrev:
Steinawarjar skrev:
---
McIntosh brukte tross alt Clearaudio til å lage sin "egen" platespiller.
---
Dårligste argument jeg har hørt på lenge...
Skal / må komboen være ny?

Arne K
Det var egentlig ikke ment som et argument, det var heller en opplysning som jeg har hatt i bakhodet på grunn av at McIntosh sannsynligvis har lagt mer energi (og penger) på valget av produsent i forhold til å bevare noe jeg ser på som et godt rykte, enn jeg har brukt på å finne en solid produsent å velge platespiller fra.

Komboen må på ingen måte være ny. Jeg har kjøpt resten av anlegget mitt brukt og har ikke hatt noen nedtur enda. Problemet er at jeg innser hvor "utsatt" en platespiller er for slitasje på så enormt mange områder at det er en trygghet i å kjøpe det nytt.

Topp Bunn