Det med oppgraderinger er ikke så lett.
Du har jo i utgangspunktet et greit og ganske godt balansert oppsett. Balansert i betydningen at du ikke har noen komponenter som skiller seg veldig ut i verken i den ene eller andre retningen i forhold til å gjøre jobben. Forsterkeren ligger muligens et like hakk foran resten, men såpass trenger egentlig dine nåværende høyttalere. Ikke noe fancy, men en brukbar budsjettpakke som sannsynligvis spiller omtrent så som bra man kan kreve, når man tenker på prisen, og absolutt til å leve med. Jeg kjenner mange som har mye mer å hente enn deg, -HP-.
I et slikt oppsett er det dessverre slik at å bytte ut én komponent altfor ofte medfører at du må bytte ut resten. For at du skal få ny balanse i oppsettet. Går du for en B&W 705, kan du fort risikere å måtte ta 2-3 gangen rundt baut for å nå et nytt nivå hvor alt matcher. Generelt er min erfaring med B&W, at det er ganske krevende å få til å spille godt. B&W 705 er ikke noe unntak, og du vil fort komme opp i rundt 30k i nypris bare for høyttalere, forsterker og CD-spiller.
Men du har jo noen shortcuts:
Forsterker kjøper du brukt. I farten kommer jeg bare på at et par av mine kamerater har brukt Primare sammen med B&W. En brukt A30.1 burde fungere bra. Jeg har hørt B&W sammen med Thule også, men aldri 705, så jeg er litt usikker her, men det kan muligens være et alternativ.
For å sprite opp lyden fra CD-spilleren, kjøper du en brukt DAC. Mange muligheter på bruktbørsen. I den rimelige enden av prisskalaen kjenner jeg RME og Benchmark, og de burde kunne gjøre nytte for seg hos deg også.
Så alt i alt trenger det ikke å bli verken dyrt eller vanskelig. Men det holder ikke bare å bytte ut høttalerne.