Høyttalere B&W CM10, forsterker?

sorengmats

Fersking
Ble medlem
13.01.2015
Antall liker
0
Hei!

Kom over et røverkjøp, og slo derfor til på disse høyttalerne etter å ha hørt de på en Denon AVRX5200-W hjemmekinoreceiver.

Nå er jeg i tenkeboksen over hvilken forsterker jeg skal kjøpe, og tenkte kanskje dette var rette plassen hvis noen hadde innspill eller tanker rundt en god kombinasjon. Jeg er i hovedsak ute etter en ren stereoforsterker, som burde ha platespillerinngang. Jeg har tenkt litt på Hegel og Denon, men har enda ikke bestemt meg. Bruktprisklasse: 10-15 000,-.

Gleder meg til å ta disse i bruk :)

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Slår et slag for Bladelius Thor. Du får en mkII til rundt 10k når de dukker opp. Solgte nettopp min for 9k. Strømsterk, som jo B&W gjerne har behov for. Meget god til prisen, og ville kjøpt denne igjen om jeg skulle hatt tilsvarende.

mariusaa

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2012
Antall liker
583
Torget vurderinger
9
Pass på at du kjøper noe med nok effekt, cm10 liker MYE strøm. Jeg merket klar forskjell på cm10 drevet av 1 nad c275bee (250w @8ohm) kontra det å bi-amp'e de med 2stk nad c275bee. Med bare en av de i drift så ble lyden med en gang mer livløs og kjip. Tenker du hegel så burde du minimum se på h300.

sorengmats

Fersking
Ble medlem
13.01.2015
Antall liker
0
Oi såpass! Jeg hadde en mistanke om dette, men håpte kanskje jeg skulle klare meg med en H200 eller en H160. Bladelius Thor har jeg faktisk aldri hørt om før, men ser de kommer svært godt ut i tester. Takk for innspill!

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.523
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Oi såpass! Jeg hadde en mistanke om dette, men håpte kanskje jeg skulle klare meg med en H200 eller en H160. Bladelius Thor har jeg faktisk aldri hørt om før, men ser de kommer svært godt ut i tester. Takk for innspill!
Styr nå for Guds skyld unna Hegel på disse...

M

Topp Bunn