- Ble medlem
- 22.04.2010
- Antall liker
- 0
Jeg er en lykkelig eier av et par trofaste B&W 804 matrix`er som jeg kjøpte nye sommeren 1996.
De har gått på diverse oppsett av hardware, både dyre og rimeligere oppsett.
Det meste av tiden har de vært drevet av min (nå avdøde) Musical Fideltiy A100 integrert amp,
leverte denne for rep på HiFi huset på Jar, men kom ut igjen med en brukt Arcam Alpha9, nok en integrert og svakere forsterker. et bytte jeg har angret.
Med de integrerte forsterkerne opptil 2x100 eller 2x80watts har de spillt pent, men man må opp i ganske høyt volum før høyttalerne i det hele tatt vil spille.
Nå skal jeg endelig flytte og dermed skal jeg ha en NY AMP til mine kjære Matrix 804`s.
Så jeg spør dere, hva slags forsterker oppsett ville du gått for om du har eller har hatt/kjenner de gamle B&W 804`ene?
De har gått på diverse oppsett av hardware, både dyre og rimeligere oppsett.
Det meste av tiden har de vært drevet av min (nå avdøde) Musical Fideltiy A100 integrert amp,
leverte denne for rep på HiFi huset på Jar, men kom ut igjen med en brukt Arcam Alpha9, nok en integrert og svakere forsterker. et bytte jeg har angret.
Med de integrerte forsterkerne opptil 2x100 eller 2x80watts har de spillt pent, men man må opp i ganske høyt volum før høyttalerne i det hele tatt vil spille.
Nå skal jeg endelig flytte og dermed skal jeg ha en NY AMP til mine kjære Matrix 804`s.
Så jeg spør dere, hva slags forsterker oppsett ville du gått for om du har eller har hatt/kjenner de gamle B&W 804`ene?
Kode:
[code][code][code][code][code]Planen er å kjøpe noe brukt, vurdert Companiets gamle ampliwire 2x100 effekttrinn,
hørt 805`ene fra samme serie som mine 804, de er hakket mindre, på en ampliwire 100 og det låt som en drøm, riktignok 10år siden også er det jo det at mine er [b]STØRRE[/b].
Det er jo et hav av muligheter og som vanlig er penger en begrensning, ellers hadde denne posten aldri kommet!
Finnes det NY teknologi? Er det gode gamle Amps som passer spes. GODT sammen med 804? Gpr det an å bruke rør-amp med slike speakers?
Er det noen som har erfaringer med disse såkalt digitale ampene som er kommet på markedet,
Prøver å holde ett åpent sinn, så det av nye Amp`s på markedet er jo totalt annerledes enn for 10år tilbake da jeg leste alt jeg kom over om HiFi.
Prøver å orientere meg nå, men det er ikke nok å bare lese danske high Fidelity (attpåtil lagt ned) så jeg har surfet HiFi sites og blir bare mere forvirret,
derfor jeg har denne følelsen av at noe topp kvalitet fra bruktmarkedet kan være det rette for meg. Har 14år gamle dyre kabler bi-wire ready jeg skaffet sammen med 804`ene.
NOK PRAT!
[b]Har du erfaring med de gamle 804, så vet du de er gode høyttalere som fortjener et godt liv.
Vennligst del din kunnskap med meg om hvilken amp du ville gått for av alt som finnes på markedet?
Gjerne for 5-10tusen brukt/doble summen hvertfall om vi snakker nytt.
Rett og Slett, hva gir meg mest Bang for my Bucks?l[/b]