Høyttalere B&W 800 serie - Mellomtone transportskrue/skive

nrs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
128
Antall liker
85
Har hatt en del 800-serie høyttalere oppigjennom, men har først nå oppdaget at det sitter en transportskrue/skive bak på mellomtonen.

Kjøpte en brukt 804 Diamond akkurat og eieren sier at han har hatt den på hele tiden.

Hva gjør dere andre eiere av 800-serien?

Har lest at hvis man fjerner den så kan man også løsne selve røret til mellomtonen, som er justert fra fabrikken?

Noen god tips? Fjerne? La sitte?
 

Latentfreak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.08.2012
Innlegg
315
Antall liker
291
Har hatt en del 800-serie høyttalere oppigjennom, men har først nå oppdaget at det sitter en transportskrue/skive bak på mellomtonen.

Kjøpte en brukt 804 Diamond akkurat og eieren sier at han har hatt den på hele tiden.

Hva gjør dere andre eiere av 800-serien?

Har lest at hvis man fjerner den så kan man også løsne selve røret til mellomtonen, som er justert fra fabrikken?

Noen god tips? Fjerne? La sitte?
Hei!
Mener du skruen på baksiden av kabinettet? I tilfelle så er dette en mutter som spenner fast en stang som henger fast i mellomtone-elementet. Altså vil elementet løsne/falle ut dersom du skrur ut mutteren. For øvrig tror jeg ikke mutteren er spesielt «justert» annet at den er dratt til «passelig» til å feste elementet inntil pakningen. Jeg ville ikke skrudd den for hardt til, da hensikten er at vibrasjoner fra kassen ikke skal bli overført til mellomtonen.
 

nrs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
128
Antall liker
85
Takk for svar jeg fant en video på youtube som forklarte hva som var hva.
 
Topp Bunn