B&O-finnes det DIN-plugger som tillater 2,5mm ht kabler?

U

utgatt32256

Gjest
Jeg vil gjerne bytte ut de ordinaere skoreimene med noe...tykkere kabler,
men tilkoblingen er jo et problem?
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Kan sjekke her https://soundsheavenly.com/12-bang-olufsen, er vel ganske rimelige. Jeg har noen Din -RCA kabler som koster endel mer (husker ikke merke). Flashback lagde også B&O kabler, men har lagt ned (eieren døde) så de må nok kjøpes brukt.
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.800
Antall liker
3.444
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Skulle skrive
Svalander.se
Der får man din ht plugger som tar opp til 4mm2
 
U

utgatt32256

Gjest
Takk for forslag.
Det er for utgangene fra forsterkeren.
 

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Innlegg
1.431
Antall liker
3.128
Sted
Trondheim
Hei, Pappa! Jeg kjøpte meg et par B&O P 45 høyttalere på Finn i 2019. Da jeg mottok disse var det med "skolisser", men uten plugger. Jeg kjøpte meg et par litt tykkere kabler og koblet til "hanner" på den ene enden, men hvor skulle jeg feste den andre enden? Forvirringen var total, forsto ingen ting! Helt til jeg tilfeldigvis fikk en finger inn i en fordypning på baksiden av den ene høyttaleren, det stakk noe ut i bunnen av "hullet". Etter en undersøkelse av hullet med de sterkeste lesebriller jeg hadde + lommelykt, gikk det opp et lys for meg; det satt en "hankontakt" nedi der! Fikk tak i et par "hunner", og "bingo", høyttalerne kunne kobles til forsterkeren! Min debut med B&O - høyttalere! Det gikk altså helt greit med tykkere kabler! Mvh ToreP
 
Topp Bunn