Bør Kristin gå?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Det er ingen som har sagt at politikerene er uten skyld i sine uttalelser, det skulle bare mangle. Problemet er den moderne formen som slike debatter får, som presser både debattant og debattstyrer i en populæriserende retning som går på bekostning av saklighet. Omtrent som med enkelte aviser som nesten bare har overskrifter og korte artikler. Da blir vi dårlig orientert.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
<- Jeg trenger barnehageplass fra 1.5.2007. ;D

Merkelig opplegg dette med å få barnehageplass. Vi søkte om plass fra 1.5.2007. Fikk brev hvor det sto at søknaden var mottatt. Siden hørte vi ikke noe mer. Vi begynte å bli bekymret så vi ringte for å høre hvordan det gikk. Svaret var at det tas ikke opp barn før 1.8., men vi kunne spørre de private barnehagene vi hadde på lista direkte. Så vi tok kontakt med den vi hadde som første ønske, og der var de veldig positive, og etter litt om og men fikk vi tilbud om plass fra 1.4. Vi betaler gladlig en måned ekstra for å få plassen, så nå er alt klart. Merkelig så vanskelig alt skal være så snart noe er kommunalt i forhold til privat...

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Jeg tviler på at politikerne får instruksjoner av programlederen om hva de skal si i et gitt tv program.
Da regner jeg med at de hadde fått instrukser om å svare på spø-
rsmålene som blir stilt og ikke komme med alt det tåkepratet de
lirer av seg.
Det er vel heller i samråd med sine respektive rådgivere politiker-
ne legger opp stratergien foran en tv sending.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
De får taletid, og anledning til å svare på det programlederen har planlagt å spørre om på forhånd, og de spørsmålene som han får på øret under sending fra de som styrer programmet. Du må regne med at det brukes rådgivere av alle involverte.

T

Thomas1

Gjest
I dag ble jeg et av "ofrene" til Kristin H. Jeg fikk ikke barnehageplass... J#vla F#tte, Forp#lte h#re...
Unnskyld det sterke selvsensurerte språket..

J

Jurassic

Gjest
Hadde selvsagt vært mye bedre hvis Siv Jensen hadde styrt....

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Hele stortinget burde gå.......har blitt gjennomsyret innavel der..........

J

Jurassic

Gjest
Er vel heller sytekulturen til svært mange her på forumet og nordmenn generelt det bør gjøres noe med.

M

maestro

Gjest
Er vel heller sytekulturen til svært mange her på forumet og nordmenn generelt det bør gjøres noe med.
Vi får sette Trond Giske på det, så blir det vel snart et forbud mot syting, tenker jeg!. Eller eventuelt en syteavgift.

J

Jurassic

Gjest
Så du trenger politikere for å endre dine egne holdninger?

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Det er de som prøver å endre mine holdninger men det funker ikke.........

8)

T

Thomas1

Gjest
Her gjelder ikke speilinger og overførte meninger/opplevelser. Jeg snakker kun for meg selv. Jeg har dekning, har du?

J

Jurassic

Gjest
Jeg har dekning.
Synd du mener at du har dekning spør du meg.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
I dag ble jeg et av "ofrene" til Kristin H. Jeg fikk ikke barnehageplass... ..
Så det du mener er altså at siden Halvorsen har gjort alt parlamentarismen tillater henne for at kommunene skal oppfylle barnehageforpliktelsene, så får IKKE du plass?
Eller er problemet at Halvorsen var så dum at hun sa på TV at hun ville gå av om hun ikke fikk dette til? Hvordan har i så fall dette påvirket din kommune til å nekte ditt barn plass?
Jeg forstår ikke med min beste vilje hvordan du kan personifisere det triste faktum at det mangler barnehaveplasser i din kommune! Dette bunner jo i at TIL TROSS FOR at stortinget har hatt full dekning som ønske siden ca 1980, så har det enda ikke vært gjennomførbart av ymse årsaker. Og nå er det altså denne ene, Kristin Halvorsens FEIL?? Logikken er?

Honkey

T

Thomas1

Gjest
Logikken er?
Hun har tatt seg vann over hodet! Hun har gitt løfter hun ikke hadde muligheter til å holde. Når skal hun svelge den siste kamelen og skjønne at dette er og blir hennes fallitt.

T

Thomas1

Gjest
Jeg har dekning.
Synd du mener at du har dekning spør du meg.
Hør her!!
Jeg kommenterte hennes valgløfter om full barnehagedekning!!! JEG HAR BARN SOM IKKE FIKK BARNEHAGEPLASS....JEG HAR BARN...JEG HAR DEKNING FOR MINE PÅSTANDER! NÅ KAN DU FRITT KOMME MED INNSPILL!!!

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Hun har tatt seg vann over hodet! Hun har gitt løfter hun ikke hadde muligheter til å holde. Når skal hun svelge den siste kamelen og skjønne at dette er og blir hennes fallitt.
Helt fair innstilling dette. Men hva det har med selve problemet (for få barnehageplasser) å gjøre, det begriper jeg ikke. Kristin Halvorsen leder et departement som har sørget for bevilgninger og press FOR full dekning. Kommunene benytter (skruppelløst?) sin rett til å disponere annerledes. Dette er også demokrati i praksis. Men uten at vi innfører en variant av tvang, så vil dette ikke kunne lastes Halvorsen direkte.

Honkey

J

Jurassic

Gjest
Hør her!!
Jeg kommenterte hennes valgløfter om full barnehagedekning!!! JEG HAR BARN SOM IKKE FIKK BARNEHAGEPLASS....JEG HAR BARN...JEG HAR DEKNING FOR MINE PÅSTANDER! NÅ KAN DU FRITT KOMME MED INNSPILL!!!
Er mange kommuner i Norge som har full/tilnærmet full barnehagedekning. Så du er vel strengt tatt mht. kommunen du bor i.
Så sier Honkey det så fint at kommunen disponerer bevilgningene annerledes og det går utover deg.
Du kan ikke henge ut Kristian Halvorsen som syndebukk for alt her i verden.

T

Thomas1

Gjest
Helt fair innstilling dette. Men hva det har med selve problemet (for få barnehageplasser) å gjøre, det begriper jeg ikke. Kristin Halvorsen leder et departement som har sørget for bevilgninger og press FOR full dekning. Kommunene benytter (skruppelløst?) sin rett til å disponere annerledes. Dette er også demokrati i praksis. Men uten at vi innfører en variant av tvang, så vil dette ikke kunne lastes Halvorsen direkte.
Jo, det går an å laste henne for dette. Hun lover full barnehagedekning, ergo det må bygges nye barnehager. Så langt, så greit. Det hun var klar over allerede da, var mangel på arbeidskraften i en allerede belastet byggenæring. Ergo sum. Man kan altså ikke love noe man vet ikke holder vann. Det er ytterst pinlig å se noen legge skylden over på kommunene som som i tillegg til å skulle bygge, må skaffe tomter og gjøre alle byggtekniske planlegginger på en begrenset tidsperiode!

J

Jurassic

Gjest
Nå må du ikke glemme at det er en god del kommuner med full barnehagedekning.

T

Thomas1

Gjest
Du kan ikke henge ut Kristian Halvorsen som syndebukk for alt her i verden.
Du har dessidert den værste formen for hersketeknikk gående her. Du skyver meninger over på andre. Jeg har ikke sagt noe om resten av verden.
Skaff deg begreper mann!!
P.S Hun heter Kristin, ikke Kristian.
P.S DET er retorikk. ;)

T

Thomas1

Gjest
Nå må du ikke glemme at det er en god del kommuner med full barnehagedekning.
Jo, for du kan glemme at jeg flytter dit!

Her kaller vi en spade for en spade. Det hjelper ikke meg om det er full barnehagedekning i Finmark...Du vet jo hvor jeg bor!

J

Jurassic

Gjest
Hun tok munnen full når hun lovet full barnehagdekning men hun er iallfall en pådriver for full barnehagedekning.
Og så er det jo kommunalpolitikken, arbeidskraft, tomter o.s.v som spiller inn på tempoet på byggingen.

M

maestro

Gjest
Jeg endrer mine holdninger kun etter eget forgodtbefinnende. Det var samfunnets antatte generelle holdninger det var snakk om i mitt innlegg. Giske har som du vet etter fattig evne prøvd å endre det norske folks holdninger til spilleautomater og nettpoker gjennom dertil egnede forbud i det siste. Med unntak for det som drives av staten selvfølgelig.

M

maestro

Gjest
Så det du mener er altså at siden Halvorsen har gjort alt parlamentarismen tillater henne for at kommunene skal oppfylle barnehageforpliktelsene, så får IKKE du plass?
Eller er problemet at Halvorsen var så dum at hun sa på TV at hun ville gå av om hun ikke fikk dette til? Hvordan har i så fall dette påvirket din kommune til å nekte ditt barn plass?
Jeg forstår ikke med min beste vilje hvordan du kan personifisere det triste faktum at det mangler barnehaveplasser i din kommune! Dette bunner jo i at TIL TROSS FOR at stortinget har hatt full dekning som ønske siden ca 1980, så har det enda ikke vært gjennomførbart av ymse årsaker. Og nå er det altså denne ene, Kristin Halvorsens FEIL?? Logikken er?
Honkey
Logikken er følgende: Staten i Norge har makt til det de vil. Vil ikke kommunene utføre det de får beskjed om kan de tvinges til det gjennom ulike virkemidler. Kristin Halvorsen lovet full barnehagedekning i 2007, hvis ikke ville hun gå av. Hun har mulighet til å sette makt bak sine krav. Har hun løyet, lovet for mye mot bedre vitende, har hun diskreditert politiske valgløfter og bidratt til forakt for politikere generelt?
Selvfølgelig, det kan overhodet ikke bortforklares samme hvor mye man sympatiserer med vår kamelspisende finansminister.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Logikken er følgende: Staten i Norge har makt til det de vil. Vil ikke kommunene  utføre det de får beskjed om kan de tvinges til det gjennom ulike virkemidler. Kristin Halvorsen lovet full barnehagedekning i 2007, hvis ikke ville hun gå av. Hun har mulighet til å sette makt bak sine krav. Har hun løyet, lovet for mye mot bedre vitende, har hun diskreditert politiske valgløfter og bidratt til forakt for politikere generelt?
Selvfølgelig, det kan overhodet ikke bortforklares samme hvor mye man sympatiserer med vår kamelspisende finansminister.
Usedvanlig amatørmessig uttalelse av Halvorsen, uten tvil. Man kan med rimelig god ryggdekning hevde at hun løy for åpen scene i beste sendetid, ettersom det nå ser ut til at hun ikke ønsker å stå ved sitt utsagn. Jeg er overrasket over at en så dreven politiker begår en slik bommert.
Om hun BØR gå av, synes jeg dog er et litt annet spørsmål. Hun har en jobb som er litt større enn at et idiotutsagn skal rive henne ned av pidestallen. Jeg liker ikke et samfunn som ikke takler at folk driter seg ut i ny og ne. for meg holder det fint om hun innrømmer at hun var litt overivrig, og at det nok vil ta litt mer tid. Og det er ett fett i så henseende om det er Halvorsen eller Foss vi prater om. Jeg vil ha et samfunn med litt større armslag, kun.

Honkey

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.619
Torget vurderinger
0
Jeg vil ha et samfunn med litt større armslag, kun.

Honkey
Fan, du er jo liberaler du Honk ! ;D ;D

Forøvrig er jeg helt enig. ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.664
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har tenkt på spørsmålet som er overskrifta for tråden. Har kome fram til at ho IKKJE bør gå, då AP deretter vil drive rein, tradisjonell AP-politikk, utan koalisjonsmomenta, som modererer AP og gjer partiet meir audmjukt i regjeringsposisjon.
Eg tykkkjer dette er overordna ymse lovnadar. Tenk på alternativet......

M

maestro

Gjest
Jaja, så er verden kommet så langt at ingen nødvendigvis bør holde sine løfter ---- det skal jeg huske neste gang jeg inngår avtaler! Jeg kan bare henvise til Kristin!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Ja, og du kan også henvise til alle de andre menneskene på jorda som ikke har greid å holde alle løfter de har gitt. F.eks meg.

M

maestro

Gjest
Men bør det virkelig bli et idéal og et mønster? Hvor blir moralen av?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Jeg skrev: alle andre mennesker som ikke har GREID å holde alle løfter de har gitt.

Du er også inkludert.

Topp Bunn