Bæremeis til junior.

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Har tenkt å kjøpe bæremeis, men er usikker på hva som er bra. Har lest en del tester og fått noen tips fra privatpersoner. Men de spriker noe. Hva bør jeg tenke på mtp å kjøpe bæremeis?

I første omgang kommer vi nok til å kjøpe en brukt bæremeis for å prøve ut om junior liker å sitte i en når vi er på tur. Deretter kan det være aktuelt å kjøpe "den beste" for han og meg som skal bære dersom han liker dette.

Setter pris på om noen har erfaringer å dele! :)

//Terka

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Norrønas har vel alltid kommet best ut år etter år, såvidt jeg vet.

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.210
Bergans. Den utgaven som det følger med "tak" på.
Den er litt tyngre enn den billigste utgaven, men den er
god bære. Dessuten har den fot, så du kan sette ned
arvingen uten at han deiser i bakken.

Den er også såpass stor at den varer en stund.

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Takk for tips!

Det viste seg at en i nabolaget hadde en "Vaude - Jolly Light" til salgs billig, brukt 1 gang.
(http://www.climbers-shop.com/242250/products/Vaude_Jolly_Light_Baby_Carrier.aspx)

Ser bra ut mtp instillinger og sittekomfort. Junior og jeg tok en times testtur, han storkoste seg og sovna siste 10 min... så da gikk jeg for den sånn i første omgang slik at vi får prøvd ut konseptet. Skal ha langhelg i Rondane neste uke så da får vi prøvd litt mer. Tar fortsatt mot tips for andre bra bæremesiser i tilfelle vi skal "avansere" til en annen bæremeis etterhevert.

/Terka

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Terka skrev:
Skal ha langhelg i Rondane neste uke så da får vi prøvd litt mer. Tar fortsatt mot tips for andre bra bæremesiser i tilfelle vi skal "avansere" til en annen bæremeis etterhevert.

/Terka
Husk at det kan bli surt og kaldt så dere bør/må pakke med dere vinterklær.

Når dere reiser med barn til Rondane anbefaler jeg dere å fiske i Illmanntjønna (mellom Rondvassbu og Bjørnhollia), er såpass bra med tusenbrødre der at dere får fisk i samtlige tjern på omtrent hvert kast og det er nok moro for de små.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
den gangen min eldste datter (nå 14) var liten, kjøpte vi en Bergans bæremeis. Var ikke mye annet på markedet.
Tror modellen er ganske lik, men er blitt videreutviklet med "tak" og bedre "fothvilere" for passasjeren.

Vi brukte den mye. Både bære- og sittekomfort er upåklagelig, og funsjonen med å kunne slå ut støtte slik at den kan benyttes som stol for den lille når man tar meisen ned av ryggen, er meget praktisk.

Topp Bunn