Forsterkere AW 60 med eci 2

JCT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.07.2013
Antall liker
14
Hei.

Er der noen som har prøvert eci 2 som pre med AW60?

Fungerer denne kombinasjon bra?

Hvad er deres generelle inntrykk av AW60? Er det en bra effektforsterker med lyd på høyde med eci 2?

Har AW60 en bra bass? Savner lite mer bas på eci 2 da jeg bruker store høyttalere i rom på 32 m2.

Takk.

Mvh Johannes

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Liker AW60 mye bedre enn ECI-2. Men skal du spille høyt i ett større rom burde du nok gå for en med mer effekt, hvertfall hvis dette er større høyttalere som er litt tung å drive. Mer effekt skader uansett ALDRI. Jeg synes når man først skal gå for transistor A/B klasse så kan ha min 100 watt. Men så har du kanskje ett strammere budsjett

JCT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.07.2013
Antall liker
14
Hei.

På hvilken måte er AW60 bedre enn eci 2?

Mine høyttalere er ikke tunga å drive med 90 dB følsomhet. Men krever litt en strømsterk forsterket da bassen er akustisk og kommer ut gjennom et horn i bunnen.

Så bassen på AW60 er bedre enn eci 2?

/Johannes

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Joda, bassen er bedre. Først så er det jo en litt nyere konstruksjon, og jeg synes den har en bedre lydkarakter. Jeg testet den på ett par psf-1 høyttalere, da jeg byttet fra en Abrahamsen V4. Og den var noe bedre enn aw-60 igjen. Jeg har ikke prøvd ECI-2 på samme høyttaler, men i ett mulig biamp oppsett med aw-60 på bass, og Eci på resten kan KANSKJE spille godt. Som preamp ser jeg ingen poeng å bruke ECI-2. Synes ikke preampen i ECI-2 er så bra, da ville jeg heller brukt en balansert forforsterker til aw60. I se modus vet jeg ikke hvordan aw60 spiller. Men du må vell bruke kortsluttningsbøyle på xlr kontakten

JCT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.07.2013
Antall liker
14
Hei.

Men er AW ikke den klassiske EC lyd varm og fyldig? Hvordan skelner den det ud fra eci 2?

Jeg har allerede eci 2 som tenker at ville starte med den som preamp. Men lydsignaturen er måske forskjellig?

Mvh Johannes

Topp Bunn