AW 60 Brokoblede

Bikertoby

Medlem
Ble medlem
15.02.2009
Innlegg
14
Antall liker
0
Lurer på hvordan ein skal koble til høyttaler kabler på AW 60 som er brokoblet, dei har ligget ubrukt i eit skap nå i 10 år og eg husker ikke heilt hvordan dei var koblet.
Meiner å kan huske att ein kobler kobler til XLR som ikke er sperret og høyttaleren til pluss og kortslutter mellom minus, men er ikke sikkert
Skal bruke RCA til XLR kabel mellom forforsterkeren og AW60, og å drive 2 stk 805 Martix i ein dedikert kino.
Trur og eg kan huske att ein kun kan bruke XLR inngangen etter dei er bygd om til Brokobling, og derfor eg ikke vil bruke RCA inngangen.
 

Vedlegg

Sist redigert:

Hurra_mann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
427
Antall liker
212
Nå kan jeg bare gjette hva som er på innsiden av disse brokobled forsterkerene, men som du ser på figuren så brukes bare en av inngangene og utgangen tas mellom de røde bananhylsene ved brokobling. Hva som er på baksiden av XLR-kontakten vet jeg ikke, men du kan teste om det funker med ubalansert kilde. Da kobler du først en høyttaler mellom det ene settet med svart og rød banan, deretter det andre paret. Det skal være like sterkt signal i begge tilfeller. Mellom rød og rød skal du ha 6 dB sterkere signal. Lykke til!

brokobling.GIF
 
Topp Bunn