Avstemninger

Har vi denne uken (49) satt verdensrekord i antall ulike avstemninger på et nettforum om hifi?

• Ja, dessverre.

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei, er heldigvis langt igjen før vi er der.

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Si endelig fra om jeg har glemt å ta med noen punkt....

R

Rojoh

Gjest
Avstemminger synes å være retorikkens fallitt. Enquèten tys til når argumentets og fornuftens kraft strander på allmuens uforstand. ;D

Mvh. Johan

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.092
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Avstemning er demokratisk og fint, men hvorfor ikke legge til en funksjon med terningkast?
Jeg ser for meg alle innlegg merket med en saftig terning i knall rødt.

Vedlegg

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.263
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jeg stemmer også for terningkast.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Audiophile-Arve skrev:
Trur terningkast er noko av det mest tullete ein kan bruke til evaluering. Då heller mynt og kron.
Hm .. du har trolig et poeng der, Arve! Hva med å ha en terning utformet med myntenhetens fascia? Trenger ikke noe annet da enn en uforstandig allmue for å få et udemokratisk korrekt svar på enhver enquete, noe som vil tilfredsstille retorikerens tyste tanke.
(rimelig fritt etter foregående innlegg).

Cheers!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.889
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
JackX skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Trur terningkast er noko av det mest tullete ein kan bruke til evaluering. Då heller mynt og kron.
Hm .. du har trolig et poeng der, Arve! Hva med å ha en terning utformet med myntenhetens fascia? Trenger ikke noe annet da enn en uforstandig allmue for å få et udemokratisk korrekt svar på enhver enquete, noe som vil tilfredsstille retorikerens tyste tanke.
(rimelig fritt etter foregående innlegg).

Cheers!
Avrøystingsmetodikken er kanskje litt dårleg til ting som t.d. å avgjere meteorologiske problemstillingar, eller om vi var i mellomalderen (?): om jorda er rund eller flat.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.643
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Skal det være en minaret?

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Jøgga skrev:
Avstemning er demokratisk og fint, men hvorfor ikke legge til en funksjon med terningkast?
Jeg ser for meg alle innlegg merket med en saftig terning i knall rødt.
I forbindelse med forrige valg tenkte jeg det ville være bra med f.eks. en positiv stemme og en negativ. En gradering med terningkast kunne jo vært artig. VG hadde sikkert vått undertøy av alle ordspillmulighetene av typen: Erna får mange stemmer, men sjelden seks.

Mvh
Sniff

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Audiophile-Arve skrev:
Avrøystingsmetodikken er kanskje litt dårleg til ting som t.d. å avgjere meteorologiske problemstillingar
Jepp – som kjent fra operaen Dr. Atomic er det militært enevelde som gjelder for korrekt værvarsel. :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.889
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Wright skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Avrøystingsmetodikken er kanskje litt dårleg til ting som t.d. å avgjere meteorologiske problemstillingar
Jepp – som kjent fra operaen Dr. Atomic er det militært enevelde som gjelder for korrekt værvarsel. :)
"Utrygt for enkelte......."

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Rojoh skrev:
Avstemminger synes å være retorikkens fallitt. Enquèten tys til når argumentets og fornuftens kraft strander på allmuens uforstand. ;D

Mvh. Johan
Godt sagt.

Avstemminger har imidlertid den fordel at den viser utbredelsen av visse meninger og holdninger og dermed hvor stort arbeid tilhengerne av diskursdemokrati har foran seg ;)

Topp Bunn