Hm .. du har trolig et poeng der, Arve! Hva med å ha en terning utformet med myntenhetens fascia? Trenger ikke noe annet da enn en uforstandig allmue for å få et udemokratisk korrekt svar på enhver enquete, noe som vil tilfredsstille retorikerens tyste tanke.Audiophile-Arve skrev:Trur terningkast er noko av det mest tullete ein kan bruke til evaluering. Då heller mynt og kron.
Avrøystingsmetodikken er kanskje litt dårleg til ting som t.d. å avgjere meteorologiske problemstillingar, eller om vi var i mellomalderen (?): om jorda er rund eller flat.JackX skrev:Hm .. du har trolig et poeng der, Arve! Hva med å ha en terning utformet med myntenhetens fascia? Trenger ikke noe annet da enn en uforstandig allmue for å få et udemokratisk korrekt svar på enhver enquete, noe som vil tilfredsstille retorikerens tyste tanke.Audiophile-Arve skrev:Trur terningkast er noko av det mest tullete ein kan bruke til evaluering. Då heller mynt og kron.
(rimelig fritt etter foregående innlegg).
Cheers!
I forbindelse med forrige valg tenkte jeg det ville være bra med f.eks. en positiv stemme og en negativ. En gradering med terningkast kunne jo vært artig. VG hadde sikkert vått undertøy av alle ordspillmulighetene av typen: Erna får mange stemmer, men sjelden seks.Jøgga skrev:Avstemning er demokratisk og fint, men hvorfor ikke legge til en funksjon med terningkast?
Jeg ser for meg alle innlegg merket med en saftig terning i knall rødt.
Er dette eit ordspel på minoritet?Valentino skrev:Skal det være en minaret?
Tips: SveitsAudiophile-Arve skrev:Er dette eit ordspel på minoritet?Valentino skrev:Skal det være en minaret?
Jepp som kjent fra operaen Dr. Atomic er det militært enevelde som gjelder for korrekt værvarsel.Audiophile-Arve skrev:Avrøystingsmetodikken er kanskje litt dårleg til ting som t.d. å avgjere meteorologiske problemstillingar
"Utrygt for enkelte......."Wright skrev:Jepp som kjent fra operaen Dr. Atomic er det militært enevelde som gjelder for korrekt værvarsel.Audiophile-Arve skrev:Avrøystingsmetodikken er kanskje litt dårleg til ting som t.d. å avgjere meteorologiske problemstillingar![]()
Godt sagt.Rojoh skrev:Avstemminger synes å være retorikkens fallitt. Enquèten tys til når argumentets og fornuftens kraft strander på allmuens uforstand. ;D
Mvh. Johan