Avmontere PU ved sending i Posten?

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
623
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Er det lurt å avmontere PU ved sending av en Rega P3 i Posten, eller er det bortkastet jobb?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.038
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Om du er uheldig (og sjansen er stor) så har det ingen betydning......
Men generelt mener jeg at alt skal demonteres, pakkes og tapes forsvarlig nok til å tåle en real støyt.

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Antall liker
407
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Og ikke tro alle i posten bryr seg om "Denne siden opp" og/eller andre advarsler som måtte stå på esken. Har en bekjent nå som jobber med pakkesorting og han forteller mye rart og er nærmest sjokkert hvor "Texas" det er bak kulissene.

Så for Guds skyld, ikke kjip deg på pakkingen!

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
623
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Kan sikkert være mye røff håndtering, men min nye spiller ble sendt hit med påmontert PU. Regner med at den ble montert i England. Og det gikk bra.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Nei. Det tror jeg ikke er nødvendig. Rega sender enkelte av sine spillere med pickup montert fra fabrikk. Derimot ville jeg fjernet motvektsloddet. Det veier såpass at et slag mot utsiden av esken kan skade lagrene i armen. Forutsatt at du har originalemballasje, altså. Da pakkes tallerkenen i en pappsak og legges under spillerens føtter. Dermed får man ikke noen vekt som kan skade lageret ved støt utenfra. Subplatter bør tapes fast i plintet (en enkel tapestripe over) så den ikke detter ut av lageret om spilleren står opp ned. Sett på beskyttelsesdekselet på pickupen (regner med at det fulgte med, og at du har tatt vare på det).

Det er selvsagt ingen garanti, fraktselskaper klarer mye rart. Men å gå helt bananas med innpakking er heller ingen garanti.

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
623
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Enig med deg Zomby. Har blitt enig med mottager om ikke å fjerne PU. Så da er det greit.

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
1.351
De sendes fra fabrikk med påmontert pickup, så det burde ikke være noe problem. Jeg sendte nylig en RP1 i posten, den pakket jeg på samme måte som den kom fra fabrikken med påmontert pickup og løst lodd. Alt var like helt når den kom frem.

Topp Bunn