avid volvere / sme-v

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
noen som har hørt en volvere?
og sammen med sme-v?

alle innspill om disse produktene, og i særdeleshet i kombinasjon med hverandre, mottas med takk.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ingen som har erfaringer med volvere?
og jeg som trodde det stod en avid i hvert sjette musikkelskerhjem...
tydeligvis ikke mange avid-eiere her i norge.
rart, siden spillerene får rave reviews overalt.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Gago......

dette er jo en formidabel både arm og spiller....dessuten er jo spillerne avbildet både her og der med sme arm-----

Spesiellt billig kombo er det jo ikke , men sikkert vellydende.(det var vel det du helst skulle hatt noe info om)

Hva med å kontakte Snapa ? Kanskje har han en kunde som ikke farter her inne , og som kanskje kan ta deg imot for en lytt , det er utrolig hva herr. Snapa kan få til skal jeg si deg.... ;D

er litt usikker , men er sequel over eller under volvere.....mener volvere er den dyreste av de , men ble litt usikker.....

det er vel forskjell på psu ene på disse to (i allefall)

Dais spillern ? slo du det helt fra deg ?

Skjønner godt at avid frister....har hatt mine aller beste vinylopplevelser på Avid acutus hos Fosse , så Avid står høyt i kurs hos meg-.------flotte spillere , lite dilldall ....spiller som ei kule gjør de og......(acutus)

Mvh Espen

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Antall liker
12.927
Hei . Jeg er en lykkelig eier av avid volvere/ sme 309 arm . Kjøpte herligheten i begynnelsen av denne uka , så
det sier seg selv at systemet ikke er innspilt . På tross av dette er det allerede meget god lyd . Hadde gyro se med rega 300 arm tidligere som jeg var ganske fornøyd med , men dette er i en annen divisjon etter min mening !!! Volveren kan opgraderes til sequel , som i praksis vil si ektstern strøm forsyning. Kan ikke annet enn å anbefale denne kombinasjonen på det varmeste ! Mvh Petter .

I

ijustpop

Gjest
ssm skrev:
Hei Gago......

dette er jo en formidabel både arm og spiller....dessuten er jo spillerne avbildet både her og der med sme arm-----

Spesiellt billig kombo er det jo ikke , men sikkert vellydende.(det var vel det du helst skulle hatt noe info om)

Hva med å kontakte Snapa ? Kanskje har han en kunde som ikke farter her inne , og som kanskje kan ta deg imot for en lytt , det er utrolig hva herr. Snapa kan få til skal jeg si deg.... ;D

er litt usikker , men er sequel over eller under volvere.....mener volvere er den dyreste av de , men ble litt usikker.....

det er vel forskjell på psu ene på disse to (i allefall)

Dais spillern ? slo du det helt fra deg ?

Skjønner godt at avid frister....har hatt mine aller beste vinylopplevelser på Avid acutus hos Fosse , så Avid står høyt i kurs hos meg-.------flotte spillere , lite dilldall ....spiller som ei kule gjør de og......(acutus)

Mvh Espen
Sequel befinner seg over Volvere. Ser omtrent lik ut, men Sequel har denne store eksterne strømforsyningen som også brukes på Acutus tror jeg (Acutus kan også leveres med en reference strømforsyning.)

30k for Volvere uten arm og litt over 50k for Sequel, er det ikke så?
Uansett - Volvere er en spennende spiller.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
Ser man det Gago, du begynner å nærme deg en opphøying til det analoge domenet. Det var veldig gledelig :) Regner med at du har et budsjett på rundt 100k når du sikter mot verk/arm i denne prisklassen? I denne prisklassen er det mye snadder å velge i. Er du åpen for forslag og tips, eller er det den overnevnte kombo som er den mest aktuelle kandidat? Hvilken RIAA/pickup ser du for deg å bruke? Her er mange ting som skal matches vettu ;)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.698
Torget vurderinger
28
Wergeland har rett, Sequel er Volvere med oppgradert strømforsyning, den samme som kommer som standard på Acutus.
(Nei, nå må jeg snart få meg Reference strømforsyning.)

I tillegg fåes disse to spillerne i sort da det matcher Naim bedre. Nå har jeg ikke hørt Sequel eller Volvere, men jeg tar Petter Hagen på hans ord; jeg byttet i sin tid fra Orbe SE til Acutus og har aldri angret.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
gut_man skrev:
Ser man det Gago, du begynner å nærme deg en opphøying til det analoge domenet. Det var veldig gledelig :) Regner med at du har et budsjett på rundt 100k når du sikter mot verk/arm i denne prisklassen? I denne prisklassen er det mye snadder å velge i. Er du åpen for forslag og tips, eller er det den overnevnte kombo som er den mest aktuelle kandidat? Hvilken RIAA/pickup ser du for deg å bruke? Her er mange ting som skal matches vettu ;)

tja, hva skal jeg si...?
mr. impulse her på hfs er vel den vinylautoriteten jeg stoler mest på.
og etter hans test av avid diva 2 i siste fidelity, så kommer jeg ikke bort fra avid når jeg nå har begynt å tenke vinyl.
jeg har en fin kombo på gang, men det forutsetter at jeg selger lv'ene som jeg nylig kjøpte mtp et 2. anlegg.

er jo bare en vanlig lønnsmottaker, vettu.
skal noe dyrt inn, så må noe annet ut.
jeg har virkelig lyst til å ta det siste skrittet nå: VINYL!

btw, takk til dere andre for innspill.
petter: gratulerer med killerkombo!
partnerskapet avid/sme går igjen overalt på nettet, så jeg innbiller meg at det er en god kombinasjon.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
Da har Gago offisielt bedt om forslag til andre vinylsnurrere også her i tråden. Var litt engstelig for å besudle tråden med for mye forslag og tips, men siden du ber om det Gago. Først og fremst må vi vite litt om hvilket budsjett du totalt ser for deg? Jeg regner med at du har kalkulert inn både riaa (hvis ikke Thor ampen din har integrert riaa da?) og en god pickup. Noen spørsmål som er viktige å ta stilling til:
1. Er oppgraderingsmuligheter viktig for deg? Tenker da av selve platespilleren, slik f.eks VPI er gode på.
2. Får du lett nevroser av justering av fjæroppheng og slikt? Uansett kan det være lurt å gjøre seg opp en formening om flytende, eller stivt oppheng er din greie. Jeg har selv hatt begge deler, og har det bedre ifht nevroser med mitt VPI oppheng. Her finnes mange andre gode kandidater i begge leire!
3. Du må kalkulere med totalen. Det blir ikke mange ukene før oppgraderingsspøkeset melder seg om du kjøper en rigg til 100 00 og må spare med en billig pickup og riaa. Skal du prioritere, er det imo lurt å gå for et knall godt verk og arm, og heller spare litt til riaa og pickup.
4. Kjøper du brukt, og ser utover landegrensene kan du gjøre utrolig gode kjøp. Faren kan være å kjøpe en fordums storhet billig som man ikke får tak i deler til. Dette er mekanikk, og ting vil trenge vedlikehold/utskiftning.

Da har du litt å tenke på, så får du ganske sikkert massse input på hva som kan være aktuelt ja :)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg har vel langt på vei bestemt meg for volvere/sme-v, gutman.

men ønsker innspill på hva som kan være bedre enn denne komboen til maks 40k, kjøpt brukt.
alt av innspill, (ville) forslag og synsing mottas med takk.

jeg er en newbie og vil ha en spiller som ikke må justeres annenhver uke.

jeg liker musikken gjengitt lettflytende, og med tempo, rytme og dynamikk.
ultimativt brøl i bunnoktavene er mindre viktig.
pågående og masete øvre mellomtone og diskant er også et helvete, imho.

pick up og riia:
jeg skal ha meg utstyr som står i stil med drivverk og arm.
forhåprentligvis skifte ut min linjepre thor audio ta-1000 med en ta-2000 (som har innebygd riia).
pu: åpent for alle forslag, men også her må prisen og prestasjonen står i forhold til verk/arm i den nevnte prisklasse.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.698
Torget vurderinger
28
Viktige punkter du påpeker gut_man. Har bare lyst til å kommentere dem med Avid som utgangspunkt.

Som diskuterte over er Sequel en Volvere med større power-supply.
Fjæringen på Avid sine spillere er særdeles stabil, de innbyr ikke til endeløs justering og rejustering. Sett opp og glem det.
Avid endrer ikke sine produkter særlig over tid, så deler er ikke noe problem.

Signature

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
29
Sted
Trøndelag
Heisan gago

når det gjelder pu så kan jeg varmt anbefale Lyra sine,bruker det selv på min sme :)

kjell

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Signature skrev:
Heisan gago

når det gjelder pu så kan jeg varmt anbefale Lyra sine,bruker det selv på min sme :)

kjell

noen spesielle modeller du tenker på, signature?

Signature

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
29
Sted
Trøndelag
Jeg bruker selv Argo i, å er strålende fornøyd.
Men det komme litt ann på ditt pu budsjett.

kjell

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Signature skrev:
Jeg bruker selv Argo i, å er strålende fornøyd.
Men det komme litt ann på ditt pu budsjett.

kjell

argo i er prismessig oppnåelig, fører den opp på lista over aktuelle kandidater.
takk for tips.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
Jeg skal sende deg en pm med kontakt info til min "venn" Willy (også kjent som indoneseren). Der kan du gjøre utrolig gode kjøp Gago. Ellers kan jeg på det varmeste anbefale Dynavector pickuper til AG høyttalere. Kjøper du nytt her i landet, er det vel XX2 modellen som ligger i samme prisleie som Lyra Argo. Jeg har bare hatt erfaring med Lyra Dorian i mitt gamle oppsett, og hadde ingenting å utsette på denne. Om noe, vil jeg kanskje si at Lyras klangsignatur er litt mer hifi. Ellers vil kanskje den minste AirThight pickupen være innenfor budsjett om du handler fra Indoneseren (uten at jeg har sjekket spesifikt pris på denne) AirThigth PC3 har jeg hørt i eget anlegg, og den er en heidundrandes god pickup som gir litt av alt; ikke minst den er utrolig musikalsk! Willy leverer forøvrig både riaa trinn og vinylrigger. Mener at han har på lager en Rockport spiller som det bare er laget en eller to av. Prisen er som forventet astronomisk, men så er du jo kjent for å ta den helt ut også da Gago ;D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.698
Torget vurderinger
28
Det er virkelig gode pickuper som er forslått her. Både Argo "i" og XX2MKII er suverene kandidater.
Jeg har ikke hørt noen av dem i SME V så er det nevnt.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
takk for tips, gutman.
at pc3 føres opp på lista over aktuelle kandidater.
jeg har dessverre ikke råd til de villeste tingene. ;)

fosse: er det kun en ekstern, større psu som er foskjell mellom volvere og volvere sequel?
eller modifikasjoner i selve verket i tillegg?

Topp Bunn