Da har Gago offisielt bedt om forslag til andre vinylsnurrere også her i tråden. Var litt engstelig for å besudle tråden med for mye forslag og tips, men siden du ber om det Gago. Først og fremst må vi vite litt om hvilket budsjett du totalt ser for deg? Jeg regner med at du har kalkulert inn både riaa (hvis ikke Thor ampen din har integrert riaa da?) og en god pickup. Noen spørsmål som er viktige å ta stilling til:
1. Er oppgraderingsmuligheter viktig for deg? Tenker da av selve platespilleren, slik f.eks VPI er gode på.
2. Får du lett nevroser av justering av fjæroppheng og slikt? Uansett kan det være lurt å gjøre seg opp en formening om flytende, eller stivt oppheng er din greie. Jeg har selv hatt begge deler, og har det bedre ifht nevroser med mitt VPI oppheng. Her finnes mange andre gode kandidater i begge leire!
3. Du må kalkulere med totalen. Det blir ikke mange ukene før oppgraderingsspøkeset melder seg om du kjøper en rigg til 100 00 og må spare med en billig pickup og riaa. Skal du prioritere, er det imo lurt å gå for et knall godt verk og arm, og heller spare litt til riaa og pickup.
4. Kjøper du brukt, og ser utover landegrensene kan du gjøre utrolig gode kjøp. Faren kan være å kjøpe en fordums storhet billig som man ikke får tak i deler til. Dette er mekanikk, og ting vil trenge vedlikehold/utskiftning.
Da har du litt å tenke på, så får du ganske sikkert massse input på hva som kan være aktuelt ja