Avid til OHFC

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.219
Torget vurderinger
6
Det vil vel bety et kraftig prishopp på Avid?
Husker da OHFC tok over Transparent kabler etter Audiofreaks, det betydde dengang en prisoppgang på over 20%... :p

Ok, i september kommer jeg til å kjøpe enten Avid Diva eller VPI Classic spiller. For å bruke Drillo-terminologi så pekte nåla på 60-40 til fordel Diva, men nå økte Classic'en sjansene sine betraktelig.....

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Skal bli spennede å følge både kundeservicen rundt spillerne ( som har vært god hos snapa) , og ikke minst prisene som helt sikkert øker.

Håper ohc ansetter noen som virkelig kan litt om platespillere , for de burde ha kompetanse for å selge både Mitchell & Avid....

Det skal somsagt bli spennede å følge med på en hel del her , blir kundene fornøyde ? er servicen i samme ligaen som hos snapa ? osv....

De har i allefall tatt på seg en oppgave å formidle disse spillerne og deler ut til kundene , og det har Snapa etter hva jeg har hørt gjort til gangs...

Er det nå ordtaket " Å hoppe etter Wirkola" kommer til sin rett ?

Mvh Espen Saatvedt.

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Antall liker
3.611
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Hei det ligger priser på 3 Avidspillere på hjemmesiden til OHFC. Mvh Geir

Brian7500

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
4
Finn M skrev:
Husker da OHFC tok over Transparent kabler etter Audiofreaks, det betydde dengang en prisoppgang på over 20%... :p

Ok, i september kommer jeg til å kjøpe enten Avid Diva eller VPI Classic spiller. For å bruke Drillo-terminologi så pekte nåla på 60-40 til fordel Diva, men nå økte Classic'en sjansene sine betraktelig.....
Du skal da have VPIen Finn M.

Så vil du have to Classics stående i dit system ;)

F

fjellvåk

Gjest
ssm skrev:
Skal bli spennede å følge både kundeservicen rundt spillerne ( som har vært god hos snapa) , og ikke minst prisene som helt sikkert øker.

Håper ohc ansetter noen som virkelig kan litt om platespillere , for de burde ha kompetanse for å selge både Mitchell & Avid....

Det skal somsagt bli spennede å følge med på en hel del her , blir kundene fornøyde ? er servicen i samme ligaen som hos snapa ? osv....

De har i allefall tatt på seg en oppgave å formidle disse spillerne og deler ut til kundene , og det har Snapa etter hva jeg har hørt gjort til gangs...

Er det nå ordtaket " Å hoppe etter Wirkola" kommer til sin rett ?

Mvh Espen Saatvedt.
Kanskje Wirkola hopper til slutt denne gang, hvem vet vel egentlig når han hopper? Hvis han hopper i det hele tatt da...

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.219
Torget vurderinger
6
Brian7500 skrev:
Finn M skrev:

Du skal da have VPIen Finn M.

Så vil du have to Classics stående i dit system ;)
Du tenker vel på Audio Aero Capitole Classic.....? ;)
Jo, det er riktig. Men største klassikeren i mitt system er nok de to McIntosh 275'ene.
Når de har vært produsert stort sett uendret i 40 år er det vel på tide å kalle de for en klassiker.
Jeg hater produkter som kommer med en oppdatering hvert tredje år som tilsynelatende skal være enda bedre.
I disse bruk-og-kast tider har jeg da mer sans for en kamerat som kjøpte seg et veggur med 200 års garanti på drivverket! 8)

Avid vs VPI....? Valgets kval.... ::)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Har du ikke hørt om intropriser Rudi.... ;D ;D

Kanskje Wirkola hopper sist , ikke godt å si....

Jeg tar en tur til Wirkola på Onsdag jeg.... ;)

Espen

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.692
Torget vurderinger
28
Husker jeg feil eller er det moderert i denne tråden?

Martin OHC

Bransjeaktør
Ble medlem
24.04.2009
Antall liker
0
Vi får vel annsette en mann til å ta seg av AVID. 8)

Det er lov å spørre om intropris, men vi har lov å avslå også.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jeg skulle til å spørre ja, hvem kan Avid hos OHC? ...
Men der kommer jo svaret.

Ja... skal dere avslå, så blir det vel ikke avslag på hjelp til oppsett, i det minste da! ;D

Frekk som jeg er så vil jeg jo foreslå da å eventuellt invitere OAS/og eller Snapa eller noe slikt, noen med bra kunnskap rundt Avid og
få opplæring i de hemmelige saker vedrørende, de har jo allerede vært på besøk har de ikke? Tror det!
Så godtgjør man som det er fortjent, det må jo være brukbar løsning.
Trenger vel ikke å ansette en avid kis bare for at man har avid, hent inn kompetanse, og øk kompetansen innad, er heller
ikke dumt da! Hallo!

mvh

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.692
Torget vurderinger
28
Skulle gjerne slått av en prat med Conrad Mas siden jeg har hatt litt Avid-produkter opp igjennom, men det passer dessverre dårlig den dagen. Flott tiltak uansett.

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
Imperial skrev:
Frekk som jeg er så vil jeg jo foreslå da å eventuellt invitere OAS/og eller Snapa eller noe slikt, noen med bra kunnskap rundt Avid og
få opplæring i de hemmelige saker vedrørende, de har jo allerede vært på besøk har de ikke?
Tror vel du skal skyte en relativt stor hvit pil etter at Håvar Snapa skal ta turen til OHC for å lære dem om Avid etter nettopp å ha mistet agenturet til dem...

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
For ikke å si et digert, hvitt spyd! Vel er Håvard Snapa en usannsynlig hyggelig kar, men bevare meg vel, det er å vente litt i overkant mye av folk... ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
For all del , ohc har da nok kremutstyr i porteføljen for å kunne selge disse flotte tingene fra Avid også....

Når det gjelder Snapa har han (ikke bare med Avid) alltid hatt fokus på utstrakt hjemmeservice , og satt opp pu er for folk , med etterjusteringstur i prisen vet jeg) , han har peiling på sine produkter , også har jo Avid vært hans hjertebarn lenge.

Jeg skal ikke si at ikke ohc kan gjøre det bra med og for Avid , men mht til alle som hittil har kjøpt samme varene fra Snapa , vet kundene å få service i høysetet , dermed følger det nok med en del forventninger til importørbytte.

Det vil selvsagt ikke si at ikke ohc kan innfri kundenes forventninger , bare at Avids "gamle" kunder helt sikkert vil forvente samme servicen , dermed blir det spennede å se fremover .

En annen ting er jo at ohc er veldig profilert rundt om , slik at annonsering og kunder de alerede har , vil nok interessere seg vesentlig mer for produktene nå , som ohc har dette i stallen.

Martin , dere trenger nok ikke ansette noen til å kun drive med Avid , men være klar over at tidligere importør har strukket seg meget langt for sine kunder , det kan jo være fint å ha på minnet herfra , når man går igang med å selge disse flotte produktene fra Avidhi-fi

Kan jeg spørre om hvordan spiller,arm og pu kombo dere vil benytte på den første demo en ? Beklager om det har stått på trykk før.

Mvh Espen

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
It's a great idea....
Jeg gir den gratis... å realisere den , blir ikke gratis, på flere plan.

Men i vinylens ånd, det er den... :)

mvh

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Gleder meg til neste gang når jeg er i "vika",da jeg skal bringe med meg ymse innspillinger på fordums teknologi og besøke mine venner med sine "nye" platespillere,i dette tilfellet Avid må vite.... Been there...Done that. Har ikke produsenten noen kvalitetssjekk på hvem som selger/videreformidler deres produkter lengere? Jeg trodde hittil at man kom langt med know-how og ekspertise i enkelte parametere,men det ser ikke slik ut ved at nevnte sjappe tar over agenturet i dette tilfellet.

Avid er min referanse,uavhengig av hva andre måtte synes.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.692
Torget vurderinger
28
Har OHC tatt inn Acutus Reference SP for demo eller vil det være standardutgaven det blir spilt på?

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Gleder meg til å høre Avid. Det kan hende det blir min neste spiller, riktig nok langt fram i tid.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Endelig en alternativ spiller som er som skapt for, og attpåtil tilpasset, markedets beste tonearm :)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.692
Torget vurderinger
28
Og det med egen Naimslide. Volvere er endatil kommet i Naim-finish.

Topp Bunn