AVID protractor

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
466
Torget vurderinger
4
For de som synes Rega's egen protractor er litt jalla kan kanskje dette være et alternativ:

http://www.avidhifi.co.uk/accessories_alignment.htm

De lager en universell, som antagelig ikke er helt universell alikevel siden de også lager spesielle maler for Linn, Rega og SME-armer.

NB! Ikke ment som en ny diskusjon rundt emnet universal mal ;D

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.106
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Dette er litt plagsomt sånn som med flere andre protractorer. ::)
De oppgir ikke hvilken geometri de benytter, om det er Baerwald, Stevenson eller Löfgren eller noe annet....
De skriver en sånn kryptisk melding om at "the arm specific alignment gauges are 100% precise to the arm involved" :-X

Da synes jeg faktisk de som man kan laste ned gratis på vinylengine.com er et bedre valg, eller anbefaling. :)

Mvh
Rolf

S

Stereo_Mono

Gjest
Kanskje en liten gjeng av oss i f.eks Oslo, Akershus området skulle spleiset på en slik.

Bruker den jo ikke akkurrat hver dag så den kan gå på rundgang etter behov ;D

Vedlegg

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.984
Torget vurderinger
28
Feickert har jeg hatt, men kvittet meg med, hadde liten sans for den. Krever en arm med lett synlig omdreiningspunkt for å gjøre nytten.

S

Stereo_Mono

Gjest
Fosse skrev:
Feickert har jeg hatt, men kvittet meg med, hadde liten sans for den. Krever en arm med lett synlig omdreiningspunkt for å gjøre nytten.
Kjekt å vite Fosse. Hadde planer om å bestille en slik. Noen andre anbefalinger?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.984
Torget vurderinger
28
Jeg synes Wally sin er god. Men, som FZ redegjorde for i annen tråd vil valg av andre nullpunkt enn konstruktøren legger opp til ha innflytelse på offseth-vinkel og dermed også aziumth ved skjeve plater. Wally er glimrende for å finne overheng, men den vil kun gi deg siktelinjer i forhold til offsetvinkel på cantileveret for Bearwald og Loefgren. Dette er ikke riktige nullpunkt for Dynavector 507MKII så vidt jeg vet, som i tillegg er ekstra følsom i forhold til azimuth pga kort armlengde i vertikalplanet.

Topp Bunn