Avid Diva II,Rb 301 og Dv-20L i Hus!

overland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.12.2007
Antall liker
6
Hei
Ny platespiller i hus.Avid Diva II,rega rb 301 og dynavector dv-20Low.Riaa P-75 mk har jeg ifra før.Dette blir spennende når det er ferdig satt opp.
Mvh
Overland

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
KJempefin spiller du har kjøpt deg der.....dette blir nok kjempebra skal du se.

oppgraderer du arm senere , så får du nok enda mere ut av denne spillern , kanskje en dynavector dv 505 på brukten eller en sme med tiden ......flott spiller med ett ryddig utseende....gratulerer...

Espen

overland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.12.2007
Antall liker
6
takk takk! en ny arm blir ikke med det første, men på sikt så kommer jeg nok til å prøve en annen arm.
Mvh
Overland

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Det er jo det som er det fine , nåskal du bli kjent emd det du har , så finner du ut bedre hvordan forskellene er , og om det er verdt pengene å bytte arm.....

dv-505 armer fås brukt for 7k rundt der.....litt mye penger , og en fantastisk arm på avid sine spillere.....

sonder litt i fosses "Norcargopå besøk" tråden ,masse lekre bilder der av 507mkII og avid acutucs.....

Jeg har utrolig sansen for avids stabile modellprogram og filosofi.

Mvh Espen

Brian7500

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
4
Det ser rigtig fint ud. Det er noget nær drømmen hvad vinyl angår. Tillykke med den :)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.692
Torget vurderinger
28
Gratulerer med ny spiller overland. Jeg har en kompis som har samme spiller som deg, inklusive arm, pickup og riaa. Det låter riktig så flott.

overland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.12.2007
Antall liker
6
Hei
Har nå spilt i ca 4 timer(en del timer igjen) på den nye pu og platespilleren, og i mine ører låter det meget bra! Veldig bra bass,dynamikk og detaljer i musikken jeg mener jeg ikke har hørt før...
I dag hentet jeg en 4 lp boks med Sandy Denny(Who knows where the time goes?) på posten.Gleder meg til å spille disse platene!
Mvh
Overland

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hvordan i all verden klarer du å spille bare fire timer på vinylsnurreren på så mange dager? :eek: ;)

Gratulerer med fine komponenter- nyt mediet og musikken.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Gratulerer med råkjempekanonspiller! ;D Min definitive favoritt i prisklassen. Du har mange år med fryd foran deg.

overland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.12.2007
Antall liker
6
Takk takk! 4 timer er ikke mye nei..det er dessverre fint vær om dagen og husarbeid står for tur.Håper på masse regn snart ;D
Mvh
Overland

T

TT.

Gjest
Tror Fosse og jeg har samme kompis og han (kompisen altså) er meget godt fornøyd med sin spiller. Jeg har selv hatt gleden av å høre på hans rigg og det låter meget bra, så gratulerer.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.543
Torget vurderinger
10
Lekkert. Spennende å høre om du merker noen forskjell på pickupen under innspillingsperioden.

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
37.702
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Grattis!
En meget habil kvern du har sikret deg der, gir store muligheter for varig vinylglede. :)

Bli kjent med, optimaliser, og kos deg med det du har nå, eventuelle oppgraderinger i arm el. PU haster
overhodet ikke, det er potent, det du sitter med her.

Ikke glem musikken, ikke glem hyggen. ::) 8)

Vennlig hilsen

Morten

overland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.12.2007
Antall liker
6
Hei
Tusen takk.Har nå spilt ca 15-18 timer på divaen.(ikke mange timer, men mange igjen..)
Jeg synes at det låter veldig bra når jeg sitter i "sweetspot" å lyter til div plater.Flott stereoperspektiv.Sammenligner div cder som jeg også har på vinyl og jeg synes vinyl har et "større" lyd bilde.Bla vokalen er "bredere" på vinyl(vansklig å forklare men noen som skjønner hva jeg mener?)
En av grunnene til at Diva kom i hus er pga en flott artikkel i Fidelity 2/09+flott service ifra Håvar Snapa.
Det jeg lurer på er "hvor" mye er det å hente på og kjøpe sorbotandempet plattform til Diva? Hva vil jeg merke forskjell på? Nå står platespilleren på en mdf hylle.
Mvh
Overland

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
overland skrev:
Hei
Tusen takk.Har nå spilt ca 15-18 timer på divaen.(ikke mange timer, men mange igjen..)
Jeg synes at det låter veldig bra når jeg sitter i "sweetspot" å lyter til div plater.Flott stereoperspektiv.Sammenligner div cder som jeg også har på vinyl og jeg synes vinyl har et "større" lyd bilde.Bla vokalen er "bredere" på vinyl(vansklig å forklare men noen som skjønner hva jeg mener?)
En av grunnene til at Diva kom i hus er pga en flott artikkel i Fidelity 2/09+flott service ifra Håvar Snapa.
Det jeg lurer på er "hvor" mye er det å hente på og kjøpe sorbotandempet plattform til Diva? Hva vil jeg merke forskjell på? Nå står platespilleren på en mdf hylle.
Mvh
Overland
Har hatt samme kombinasjon. Fungerte veldig bra på toppen av et solidtech rack. det er dempet mellom platene

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Demping kan slå forskjellig ut påforakjellige spillere ,jeg vet du har hatt lik 65 finger , det aller billigste er å prøve ett lack bordplate fra ikea , veldig bra hos meg i allefall.

MDF funker det og .

Underlag fra TAOC som snapa fører kan du kikke litt på ,prisene vet jeg ikke .

Lykke til , en flott spiller du har valgt , den vil gi deg en masse glede det er jeg sikker på.

Det fine med Avid og noen andre få merker er at de bygger på grunnmodell , og bygger ut derfra , ett relativt beskjedent modellprogram og dette varer i årevis-
slik får eierne/kjøperne spillere som forhandles år etter år , dette sikrer også gode bruktpriser , enkel deletilgang osv.

Espen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Mener å huske at Snapa fører en dempeplattform av noe slag til Avid Diva.

overland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.12.2007
Antall liker
6
Hei
Planet Snapa har eller kan skaffe denne har jeg forstått.Dempeplattformen på bilde er laget av Avid.Men hvordan er effekten..

Vedlegg

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.219
Torget vurderinger
6

Gratulerer med meget flott spiller, Overland! 8)
Sitter i tenkeboksen og kunne tenke meg å gå for denne kombinasjonen (spiller, RIIAA, pickup) selv.
Problemet er bare at OHFC har tatt over agenturet ser det ut til.... Og de har jeg brent meg på et par ganger for mye. Kanskje jeg skulle ta en telefon til Håvar og høre om han har noen rester liggende igjen i en krok...? ;)

overland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.12.2007
Antall liker
6
Takk takk!
Ta en tlf til Håvar han kan sikkert hjelpe deg! jeg er veldig fornøyd med det jeg har handlet.
Lykke til ;D
Mvh
Overland

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.692
Torget vurderinger
28
Jeg var innom Snapa i dag for å plukke opp noen ting og levere tilbake en riaa, forstod at han hadde en Diva II og en Diva II SP på lager (men jeg kan jo ha misforstått).

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
487
Torget vurderinger
1

Detta er bærre dritlekkert :) jeg sitter nesten og sikler, det er en spiller jeg går og drømmer om ved neste korsvei! Gratulerer med rålekker vinylsnurrer....

Destiny.. :)

Topp Bunn