Avid Acustus og justering...

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Hei, er det noen som vet en enkel måte og justere opp en Avid Acustus hvor man har justering under beina. Jeg satte spilleren oppå noe og skruvde av koppene på beina, satte alt på spilleren pluss plate og strammer. Justerte helt perfekt. Satte spilleren på plass. Satte på reima. Ups og jammen så var det ikke bra justert likevel... Er det noen som har et triks i ermet??

Z

Zomby_Woof

Gjest
Vil tro at drivrem påvirker fjæropphenget og bør være på under justering?

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hei, er det noen som vet en enkel måte og justere opp en Avid Acustus hvor man har justering under beina. Jeg satte spilleren oppå noe og skruvde av koppene på beina, satte alt på spilleren pluss plate og strammer. Justerte helt perfekt. Satte spilleren på plass. Satte på reima. Ups og jammen så var det ikke bra justert likevel... Er det noen som har et triks i ermet??
Skru av koppene og sett spilleren på en flate i vater med alt på,

ha så hull i denne vatrete platen som du kan justere på.

Skru på kopper og sett spiller på rett plass.

OBS! Tenk på tonearmskabel også.

Eller oppgrader spilleren.

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Pris på oppgradering slik at man kan justere på toppen av spilleren?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.597
Torget vurderinger
28
Om du sørger for å ha den i vater hele tiden kan du også legge en papirbunke/bøker eller annet under «stjerna» i midten og så rotere det hele slik at ett og ett bein stikker utenfor hylla, bunnkoppen kan fjernes og spilleren justeres. Men akkurat denne oppgraderingen tror jeg koster svært lite og er vel anvendte penger, det er ingen tvil om at justering fra undersiden er mer trøblete.

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Når jeg tenker meg om så skjekket jeg ikke at spilleren var i vater der jeg justerte den. Plassen der spilleren skal stå er i vater, men jeg skal vatre opp der jeg skal justere spilleren også. Takker for svar :)

Topp Bunn