Avid Acustus hjelp!

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Jeg har mistet pinnen som reima festes til for og få reima på motoren. Hvor kan man få tak i en ny? Eller er det noe man kan bruke i stedet for? Eller noen som har en ekstra liggende?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.600
Torget vurderinger
28
Du har én rem på din (min gamle)? Da kan du sikkert bruke nesten hva som helst, tannpirker, plasten på Q-tips?

Har du dobbel strikk ville jeg kjøpt ny sak fra OHC.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
kortenden på en liten umbraco er et lurt triks
da kan du holde i langenden og det er lett å lirke den ut igjen når strikken er på plass

IMG_5919.JPG

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Høres ut som et godt tips. Får se om jeg har en umbrako som går inn i hullet. Eller noe annet som passer. Merkelig når ting ligger for lenge uten og bli brukt så glemmer man ting fort....

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Ps! Hvor mye ville det koste? Du tengte bare på mtoren med plass til 2 strikker? Eller er det samme motor men bare hjulet med plass til 2 strikker som må skiftes?

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Ps! Jeg får ikke lagt ut bilde, bruker iphone. Må man bruke pc for og legge ut bilde?

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Kunne tengt meg bedre strømforsyning, men det koster vel ei halv årslønn vil jeg tro, hehe 🤑

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Ja kan det være 7-8 år siden jeg kjøpte spilleren din? Den var fantasisk de 2 årene jeg brukte den før jeg flyttet 😀

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Er armbasen til Dynavector 507 festet med 3 eller 4 skruer?

Sist redigert:

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.600
Torget vurderinger
28
Dynavectorarmen festes med tre skruer til armbord, armbordet festes til spilleren med fire.

Når det gjelder større strømforsyning så koster det vesentlig (og motor må justeres, ikke bytt strømforsyning uten å bytte motor). Du skulle kjøpt Referencen min og solgt din egen om du skulle hatt oppgradert strømforsyning. Jeg solgte komplett Reference SE for omtrent det du må betale i mellomlegg.

Vil anta du kan bytte til to strikk bare ved å bestille nytt hjul til å ha på motorakslingen.

Stemmer nok det ja, var i 2010. Bruker du den ikke? Kanskje jeg må kjøpe den tilbake siden jeg snart har vært en uke uten Avid?

Topp Bunn