Avgift ned, avanse opp.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.968
Nei.

Og tror man er litt "tjukk i hue" hvis man ikke hadde regnet med at det ble slik.

:)

G

Gjestemedlem

Gjest
Viser bare hvor meningsløst det er å skulle bruke avgifter som et politisk pressmiddel i alle slags 'gode 'saker' og ikke kun som det det er: En pengeoverføring til staten.

Avigifter er greit nok det men det bli bare flaut når man kamuflerer dem som noe annet enn det de er.

Hvor mange avgifter utenom MVA begrunnes kun med at man vil ha mer penger til statskassen?

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.968
Siden antall dieselbiler på markedet har økt sterkt de siste årene, og kommer til å stige i en ennå brattere kurve p.g.a. avgiftsnedsettelsen, får staten ett problem...dieselbiler bruker 20-30% mindre drivstoff enn bensinbiler. Hvordan tror dere staten kommer til å løse dette problemet for å kunne opprettholde inntektene til statskassa...? ::)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Moralen er: Kjøpe ny bil? Oppgrader stereoen i stedet.

O

OldBoy

Gjest
Hadde jeg vært forhandler for den Suzuki'en til kr 299.900 som er nevnt i artikkelen, ville jeg naturligvis ha fortsatt å selge den til kr 299.900 så lenge noen var villig til å betale kr 299.900 for bilen. Jeg er jo ikke dum heller.

Hvis det kom noen og var veldig interessert i å betale kr 310.000 for den, bare for å ha tenkt på et tall, ville jeg nok ha solgt den for dét også. Avgift opp eller avgift ned. Man driver da butikk.

G

Gjestemedlem

Gjest
Hadde jeg vært forhandler for den Suzuki'en til kr 299.900 som er nevnt i artikkelen, ville jeg naturligvis ha fortsatt å selge den til kr 299.900 så lenge noen var villig til å betale kr 299.900 for bilen. Jeg er jo ikke dum heller.
Nå er det vel mulig at denne modellen er holdt noe tilbake i pris tidligere også da for å komme under 300.000 klassen for firmabiler.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Viser bare hvor godt (!) "markedsmekanismene" eller "markedslovene" (ikke) fungerer. Hadde de fungert ville forhandlerene satt ned prisen med samme beløp som avgiftslettelsen, og så forventet økt salg som følge av redusert pris. Men ikke engang bilforhandlerene tror på "markedslovene" - unntatt i nyttårstalen!

C

cpc

Gjest
Markedet fungerer perfekt det. Så lenge folk kan og vil betale prisforlangede, fungerer markedet.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Det er også en betraktning. Etter øk. teori så er ikke dette nok, -langt i fra!

Topp Bunn