Automatisk arm lift

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
219
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Mener at jeg har sett en automatisk arm løfter for ettermontring på platespiller.Finner ikke dette nå.Noen som vet ?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Heo cobra2
Hvis du skal selge denne og budda ikke er interessert,så kan jeg være interessert i et eventuelt kjøp
Mvh Jan I

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Forresten så har (eller ihvertfall hadde) Thorens en armlift for ettermontering på manuelle armer
Mvh Jan I

J

jukes

Gjest
Jan_I skrev:
Forresten så har (eller ihvertfall hadde) Thorens en armlift for ettermontering på manuelle armer
Mvh Jan I
:)

Har denne på pd 310 Jan og den fungerer meget bra.

Mvh Roar

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Gad vite om det finnes noen som kan passe til LP12?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
alle disse er jo universale armlifter,så hvis du har plass på chassiset mellom tallerk og armboardet (flytende) så passer nok disse.
forøvrig så ser Thorens armliften slik ut:

Her er den helt sammensatt med høyde i laveste stilling.

Og her ser du underdelen adskilt fra overdelen. Og også hvordan selve armliften er utløst
Forøvrig trenger denne Thorens armliften en plass på ca : bredde på ca 4cm og med den sølv utstikkeren ca 6cm tykkelse ca 1,5cm

Mvh Jan I

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Denne Thorens armliften funker som bare det. Brukt den på to Regaer.
Må bare tilpasse den til Vygerspilleren. Finne ut en god og stødig måte å bygge i høyden.....

Ble litt skremt når jeg så den videosnutten tidligere i tråden her. For et rykk når armen spretter opp! Bra de ikke viste når armen ramler ned igjen.......

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
Denne Thorens armliften funker som bare det. Brukt den på to Regaer.
Må bare tilpasse den til Vygerspilleren. Finne ut en god og stødig måte å bygge i høyden.....
Fant på verdensveven The Q-UP - Automatic tonearm lifter for manual turntables and tonearms. (kopi og viderutvikling av Thorens sin) til usd 59,95 fra produsenten, eller SEK 590 for den som i mangel av norsk forhandler vil støtte hifi-næringen hos broderfolket HiFi och Hemmabio i Stockholm - Ljudmakarn ...

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
Neida, man må holde seg våken, men veldig grei for de som har Aro.
Disse autmatiske skranglegreiene ville jeg holdt langt borte fra en LP12. Ting som vibrerer ødelegger lyden......

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
Neida, man må holde seg våken, men veldig grei for de som har Aro.
Disse autmatiske skranglegreiene ville jeg holdt langt borte fra en LP12. Ting som vibrerer ødelegger lyden......
Det tenkte jeg ikke på. Får vel søke etter takmontert hengende armløfter som ikke griper inn før svisj svisj lyden når plata er slutt, eller be folk fortsette som før, det vil si holde seg våken og følge med selv... :)

tomolt

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.05.2009
Antall liker
17
Sted
Heim
Kjøp THORENS sin da LINN LP12 er samme pl.spiller oppheng på de mest kjente og hvem som kom først av disse to merkene tror det er sveitsere som utviklet dette med flytende oppheng.Passer til alle om ikke armen din er blytung.Mvh.Tor

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
Kjøp THORENS sin da LINN LP12 er samme pl.spiller oppheng på de mest kjente og hvem som kom først av disse to merkene tror det er sveitsere som utviklet dette med flytende oppheng.Passer til alle om ikke armen din er blytung.Mvh.Tor
Vet ikke hvilken Thorens spiller du sammenligner med LP12, men en moderne LP12 med en nyere Linn arm eller for den saks skyld Aro er en spiller hvor kvaliteten overalt er av en helt annen grad enn en "normal" Thorens.
Hele konseptet til Linn er at alt skal være tight, også liften som demper i begge retninger for å unngå vibrasjoner, og da bør en tenke seg godt om før en setter på noe ekstra stæsj på armbrettet imo.
Hvem som utviklet det fjærende opphenget for over 40 år siden er vel relativt uinteressant i denne sammenheng..............AR var ihvertfall tidlig ute.....

Topp Bunn