Audirvana verdt prisen?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anatman

    Medlem
    Ble medlem
    03.06.2020
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Sted
    Nærbø
    ligger Fidelizer i audirvana? eller må dette kjøpes utenom?
    Ser kjapt at Fidelizer har flere utgaver, også en "free". I det sitatet ditt står det og at Aidirvana har et utvidet buffer-minne, det har og jeg i min utgave, men Fidelizer følger ikke Audirvana.
     
    S

    svk

    Gjest
    har ingen negative erfaringer med pc som avspiller.
    har stort sett brukt mobil som avspiller. noe jeg egentlig har lyst til å fortsette med.
    ser kanskje for meg at NUC el og mobil som fjernstyring kan være en ok måte.
    men da må jeg handle inn enda mer utstyr.
    har en gammel sliter med i3/4Gb ram og hdd. vurderer å oppgradere denne. og sette denne i drift.
     

    Anatman

    Medlem
    Ble medlem
    03.06.2020
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Sted
    Nærbø
    ...har stort sett brukt mobil som avspiller. noe jeg egentlig har lyst til å fortsette med.
    Har og brukt dacene på mobil/nettbrett, kjøpte i den anledning en avspiller som fikk mye skryt, den heter USB Audio Player PRO. Måtte og kjøpe en plugin husker jeg, tror det var for å streame i MQA. Kjøpte den egentlig til Dragonfly Cobalten jeg hadde da.

    Men - den appen sendte meg nesten på psykiatrisk langtidsavdeling, samme hva og hvordan jeg gjorde og ikke gjorde - det er relativt mye å tweake i appen - så fikk jeg disse forbanna "skubbestoppene", som om når man dulter borti en platespiller, og stifta tar et microskpisk hopp. Jeg bruker den aldri mer, og har urinert forsiktig på den, bare for å straffe den litt... 🥶 🥶 🥶
     
    S

    svk

    Gjest
    Høres nesten ut som jeg bare skal bruke pc og audirvana. Å slutte å tenke på andre løsninger.
    Begynne med laptopen jeg har. Å følge med på brukten om det dukker opp en NUC/mac el
     

    Anatman

    Medlem
    Ble medlem
    03.06.2020
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Sted
    Nærbø
    Høres nesten ut som jeg bare skal bruke pc og audirvana. Å slutte å tenke på andre løsninger.
    Begynne med laptopen jeg har. Å følge med på brukten om det dukker opp en NUC/mac el
    Høres veldig fornuftig ut spør du meg. Når jeg bruker mobil/nettbrett til å høre musikk på, har jeg en liten iFi Nano BL til det bruket, og kjører da Tidal via appen deres, intet annet. Da får jeg den lyden jeg vil ha og vel så det. Måtte rett og slett slutte med wieless headset, da jeg er blitt så utskjemt og snobbete både imellom og i ørene at jeg må ha wirede. Siste wireless cans jeg hadde var Dali IO-4, og uansett wireless-format (aptX/aptX HD), så ble det ikke godt nok, sukk.
     

    Anatman

    Medlem
    Ble medlem
    03.06.2020
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Sted
    Nærbø
    Om du lurer,så låter heller ikke LDAC bra
    Enig, har testet det på noen Sony jeg lånte, mye rumblebass, som blødde ut i hele lydbildet, syns jeg - han som hadde de mente jeg var gal, kanskje har han rett? man blir litt tullerusk av å dukke inn i denne merkelige hifi-verdenen.
     
    S

    svk

    Gjest
    Merknad 2020-08-06 182534.jpg




    metadata? ble ikke så veldig imponert.
    en annen ting, skal jeg bruke asio eller waspi?
     

    Anatman

    Medlem
    Ble medlem
    03.06.2020
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Sted
    Nærbø
    Vis vedlegget 654399



    metadata? ble ikke så veldig imponert.
    en annen ting, skal jeg bruke asio eller waspi?
    Metadata - hva mener du? Jeg brukte både asio og waspi på iFien, vekslet litt, hva som er "best" er det som funker best, slik jeg forstår det, ingen lydforskjeller i alle fall for mine ører - dette er drivere som drøser med dacen. På Pro-Ject Pre Box S2 Digitalene kjører jeg asio, og har skrudd av "stor buffer" i Audirvana.

    Har forstått det slik at asio/wasapi er drivere som begge gjør noenlunde samme oppgave, og jeg tror ikke den ene er bedre enn den andre, bare forskjellige.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    dårlig start. skjønner ikke hvorfor det ser sånn ut
    Hvis du nettopp har lastet inn en rekke album vil det naturlig nok ta litt tid før alle bilder osv er lastet ned. Det kan være grunnen og da er det bare å gi det litt tid.

    At 2L sitt Magnificat albumcover skal dukke opp for flere andre artister er ikke logisk og etter en rask sjekk på noen av de albumene du viser bildet av over her viser at dem har riktig cover og info.

    -BB-
     
    S

    svk

    Gjest
    Noen er riktige. Med har ikke 20 like magnicat. Har restartet pc og prøvd meg litt under innstillinger.
    Veldig irriterendes. Men dacen som jeg har venter på i 5uker. Redder heldigvis dagen.
    hentet den på posten idag.Absolutt verd 99 dollar. Var plug’n play på laptopen
     
    S

    svk

    Gjest
    EAEA395F-4ED7-4A1E-B477-AA595810B1B2.png

    Fjernkontroll via mobil fungerer fint.
    Katie høres klar og tydelig i lurene. Men var nå trist med feil coverbilde
     
    S

    svk

    Gjest
    roon.jpg


    samme greiene her. men her får jeg lett endret til riktig
     
    S

    svk

    Gjest
    får albuma riktig i roon. i audirvana får jeg ikke rettet noe på en enkel måte.
    ser videre etter ny avspiller. jriver?
    1100 pr år for roon er da veldig dyrt.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Jeg må være heldig som ikke har et eneste misplassert albumbilde og en plattform som er helt stabil. Plug`n play. Mon tro om det er fordi jeg utelukkende benytter Apple produkter?

    Hvor mange album "importerte" du til Audirvana og Roon?

    -BB-
     
    S

    svk

    Gjest
    har lest litt idag. mistet litt troa da jriver er laget for musikk,bilder og film..
    sett litt på foobar2000. sikkert bra men virker litt gammeldags.

    brukte jo egentlig MS Groove fra før. der vises alle albumene perfekt og riktig.
    så hvorfor ikke bruke dette videre? gratis er det også :)

    så leter nå etter et nytt alternativ.

    mulig jeg ender opp med ios/CloudBeats og apple airport. ting viser riktig i CloudBeats. alle cover vises sånn de skal. bedre enn i både roon og audirvana. slipper vel kanskje jitter støy også med en slik løsning.
     
    S

    svk

    Gjest
    Jeg må være heldig som ikke har et eneste misplassert albumbilde og en plattform som er helt stabil. Plug`n play. Mon tro om det er fordi jeg utelukkende benytter Apple produkter?

    Hvor mange album "importerte" du til Audirvana og Roon?

    -BB-
    134stk
    endte opp med mest splittede album i roon. men her fikk jeg spleisa de. noe jeg ikke får til i audirvana.var bare 3 splittede i audivana. kanskje 10 splittede i roon.
    men var enkelt å ordne cover som var feil i roon. i audirvana må det gjøres manuelt. og som dere ser så er det mange av disse.

    er selv ripped musikk jeg har problemer med. kjøpe musikk har bedre metadata og har ikke disse problemene.
    sitter litt i tenkeboksen for å si det sånn.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    134 album tar deg en pils og maks to timer å fikse.

    Hva med å sende en kjapp email til Damien (Audirvana) hvor du legger ved bildet ditt over her? Han svarer som regel temmelig raskt.

    -BB-
     
    S

    svk

    Gjest
    et par timer så er det sikkert iorden. skal kun kjøpe digitalt fremover. så da får jeg nok filer med ok metadata.
    roon er allerede slettet. for dyrt, tapper laptopen for mye strøm og gir mindre cover informasjon enn forventet.trenger heller ikke multirom
    får vel slutte å sutre å få dette iorden. så er det sikker bra greier fremover.
    har sendt inn på audirvana forumet.ikke svar ennå. men hadde jo samme prob på roon. så er sikker egen cd-ripp som har skylda.
    tror jeg brukte itunes til rippinga for noen år siden.
     

    Anatman

    Medlem
    Ble medlem
    03.06.2020
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Sted
    Nærbø
    "svk", du eterspurte WASAPI vs ASIO.

    Har to deilige - store personligheter - Pro-Ject Pre Box S2 Digital-DACer. Koser meg med litteratur fra undergrunnen relatert disse, i den aledning kom jeg over en mer fyldig beskrivelse av disse lyddriverne i Widows:

    “WASAPI is built into Windows modern audio subsystem. In exclusive mode it offers bit perfect playback. Use it by default. ASIO was a must before WASAPI was introduced. The only reason to still use it is if you want to play DSD. Or you record music. For PCM playback use WASAPI. In Foobar2000, use WASAPI plugin and as playback device choose device which name includes WASAPI event mode. Also usually you don't want Pro-ject to be your default sound device in Windows, change the default to built in sound card*. Now you have bit perfect playback. In Tidal along choose Pro-ject device not default system device. Choose exclusive mode, MQA pass though. You have now Bit perfect playback."
     
    • Liker
    Reaksjoner: svk
    S

    svk

    Gjest
    Takk for info . Kjører wasapi. Ser ikke ut som asio er tilgjengelig til det utstyrert jeg bruker!?

    noen som vet hva dhl tar i tollgebyr?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn