Audionet SAM/Alps Blue pot problem(?)

Copperhead

Fersking
Ble medlem
04.01.2009
Antall liker
0
(Litt lang historie litt kort):Var såpass uheldig å kjøpe en brukt Audionet SAM V2, som viste seg å kun spille diskant ut av høyre høyttaler. :mad: tTror jeg har klart å ressonere meg frem til at potmeteret er problemet. Er det mulig, eller særlig vits, å fikse selve potmeteret? Om jeg får åpnet det uten å ødelegge noe, hjelper det å rense med ett eller annet?

Om det er flere med Audionet der ute, som kanskje har et råtips på hvordan jeg evnt kan få overkjørt potmeteret slik at jeg kan bli litt mer sikker på om det er feilen?

M

musicus

Gjest
Copperhead skrev:
(Litt lang historie litt kort):Var såpass uheldig å kjøpe en brukt Audionet SAM V2, som viste seg å kun spille diskant ut av høyre høyttaler. :mad: tTror jeg har klart å ressonere meg frem til at potmeteret er problemet. Er det mulig, eller særlig vits, å fikse selve potmeteret? Om jeg får åpnet det uten å ødelegge noe, hjelper det å rense med ett eller annet?

Om det er flere med Audionet der ute, som kanskje har et råtips på hvordan jeg evnt kan få overkjørt potmeteret slik at jeg kan bli litt mer sikker på om det er feilen?
Det förste jeg ville gjort er å kontakte importören Pilar, og/eller sendt en mail til audionet i Tyskland og spurt för jeg hadde gått lös på noe selv, Audionet er meget serviceminded og hjelpsomme med spm man måtte ha, der iaf min erfaring med Audionet.

mvh

R

RoDa

Gjest
Uffda, ikke moro når sånt skjer.
Jeg vet ikke hvordan TAPE OUT er koblet, men den har i alle fall fullt nivå ut hele tiden.
Kanskje prøve det ut-signalet videre for å sjekke?

Ellers støttes tipset til om.s.

R

Copperhead

Fersking
Ble medlem
04.01.2009
Antall liker
0
Takk for tips!

Tape out funket helt utmerket, ga akkurat den lyden jeg skulle ha (hvertfall i nærheten :)) Da er jeg glad jeg har Transporteren til å bruke som pre-amp inntil videre.

Må bare si at forsterken høres _jævlig_ bra ut det lille jeg har hørt nå =)

Får ta en telefon til Pilar i morgen og høre, så gjenstår det bare å se om selger gir lyd fra seg (har mine tvil...)

M

musicus

Gjest
Copperhead skrev:
Takk for tips!

Tape out funket helt utmerket, ga akkurat den lyden jeg skulle ha (hvertfall i nærheten :)) Da er jeg glad jeg har Transporteren til å bruke som pre-amp inntil videre.

Må bare si at forsterken høres _jævlig_ bra ut det lille jeg har hørt nå =)

Får ta en telefon til Pilar i morgen og høre, så gjenstår det bare å se om selger gir lyd fra seg (har mine tvil...)

Lykke til, ikke kult når slikt hender, men Eric på Pilar er også hjelpsomheten selv og kan nok gi deg noen tips så dette ordner seg.

mvh

Topp Bunn