Diverse Audiomarkt kjøp fra spania, trenger hjelp til vurdering

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Hei. Fant en forsterker på audiomarkt som er interessant, en krell ksa300s som ligger ute til ca 10k billigere enn de andre som ligger ute. Kontakter selger som er nyregistrert(14dager) og han virket veldig oppriktig, men blir skeptisk til enkelte ting. Han vil kun bruke bankoverføring, han bruker annet navn i annonse(er jo forsåvidt greit) telefonnummer han oppga stemmer ikke med annonsen, og prisen er kanskje «for god»? Hva tenker dere? Han sendte meg flere bilder av forsterker når jeg ba om det, og bilde av passet sitt(hvis det nå er hans) noen som har erfaring med dette? Jeg kan jo ringe, men hvis det er en person som driver med «lureri» er han jo vant med sånt?
Så hva mener dere? Er audiomarkt seriøst? Virker dette litt utrygt?

Takker for alle svar

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Tror jeg ville krevd f.eks Paypal og skrevet at det er best for begge parter

Vinylsound

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2009
Antall liker
65
Torget vurderinger
2
Jeg hadde lett droppet det..... høyrisikoprosjekt spør du meg

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Ok. Flott, spurte om paypal men det hadde han ikke, sa da at han kunne lageseg konto men det vsr ikke aktuelt. Takk for svar, da holder jeg meg unna. Luktet litt rart

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
14.585
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Dette er samme svindler som lurte et annet medlem her på HFS for noen uker siden.
Jeg er 100% sikker.

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Mange likheter ja. Synes det vsr litt muffens så jeg har heldigvis ikke hoppet på noe.

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Nå fikk jeg denne... mrn det er fortsatt svindel?
2B0CD5D3-5A21-4146-876F-EA5F4654AB52.jpg

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hvilken garanti får han med en kopi av passet ditt? Lukter ganske mye det der. Kanskje du kun blir svindlet for 1/2 av pengene. Nei, hold deg unna.

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Ja. Men hvis han da går med på paypal, er det trygt? Tenk om det ikke er svindel, selvom jeg ikke har godfølelsen akkurat

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Om jeg har forstått PayPal riktig. Så går det ikke penger fra deg, før du har godtatt at varen er som beskrevet. Dvs i dine hender. Da sier du til PayPal at alt er ok. Og selger får pengene sine. Er ikke varen som beskrevet så oppstår det en tvist. Som kjøper er man godt forsikret. Om jeg har forstått det riktig. Men her er jeg usikker. Jeg hadde i vertfall ikke overført en krone utenom PayPal. Mulig du kan vere beskyttet noe ved bruk av visa eller Mastercard. Men å overføre penger er for meg noe risky.

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Ja, uaktuelt om han ikke går med på paypal, vi får se hva han svarer

Endpoint Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
21.04.2013
Antall liker
1.439
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
40
Passbilde, dagens avis og selfie. Har vært utfor dette passgreiene tidligere og det brukes bare for å virke troverdig.

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
552
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Bruker du Paypal får mottaker pengene straks du har satt dem inn. Oppstår det en tvist, enten du ikke mottar varen eller det er mangler må du reklamere til Paypal. De vurderer saken, får du medhold får du pengene igjen så det er alltid en risiko for at du ikke vil få medhold.
Hva som skjer med selger dersom du får medhold er jeg usikker på.

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Takk alle. Har droppet det. Er ikke komfortabel med dette, så da lar jeg det være. Har en annen på hånden, bare en del dyrere og venter på deler så den skal være 100% før jeg får den, så det tar litt tid.. Dette er en butikk så der er sikkerheten ivaretatt

Topp Bunn