Audiolense og lydkort med HDMI?

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Antall liker
635
Torget vurderinger
6
Jeg må innrømme at jeg er veldig interessert i et pc-styrt system med Audiolense XO.

Problemet er kostnadene, eksempelvis til lydkort i TNOK 10-klassen.

Jeg ser at Asus har et lydkort i TNOK 3-klassen, med HDMI-utgang.

Er det noen som vet om en kan kjøre Audiolense XO via denne og rett inn i en 6-kanals receiver med HDMI-inngang (og derved intern DAC)?

Eller er det noen annen måte å gjøre dette på uten å kjøpe RME eller lignende lydkort?

Mvh Gisle

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.867
HDMI + Audiololense er i beste fall problematisk. Lydkorreksjonen skjer på et dekodet PCM-signal - ett per kanal.

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Antall liker
635
Torget vurderinger
6
Uffda :(

Finnes noe rimelig alternativ til Lynx / RME?

Jeg tenker å inntil videre bruke surroundforsterker i 12-15 tusenkronersklassen. Da kan en vel få en med innebygd DAC (?) slik at lyd kan sendes digitalt til forsterkeren. Mulig jeg tar feil men jeg innbiller meg at det kan lede til at billigere lydkort kan være aktuelle?

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.867
Moderatorene liker dårlig at jeg som bransjeaktør går inn i diskusjoner om utstyrsvalg på dette forum. Det er ikke alltid det går en klar grense mellom gode råd og reklame.

Hvis du ikke får de svarene du trenger fra bidragsytere uten kommersielle interesser her i denne tråden kan du evt. poste noen follow-ups i Audiolense tråden. Der har jeg større spillerom.

Topp Bunn