Forsterkere Audiolab eller Primare til SA

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
229
Torget vurderinger
5
Hei,

Har et par System Audio Aura 50 som jeg bruker med en gammel Audiolab 8000s integrert.
Har lest litt rundt og det ser ut som "alle" anbefaller Primare til som god og om ikke den beste matchen med SA.

Jeg har tidligere eid Primare i22, dog ikke på SA høyttalere, og syntes den var litt tam i mangel på andre ord, rent og pent men lite engasjement.
Audiolab`en jeg har nå derimot opplever jeg som meget bra, til tross for sine 20år på baken. Sammenlignet med en NAD c326 jeg også har er Audiolab mye klarere og mer detaljert, den har ikke den tunge bassen til NAD men er bedre på omtrent alle andre parametre.

Sånn umiddelbart skulle man tro at en 15år nyere Primare (foreks i22) skulle være en oppgradering fra min Audiolab 8000s, men erfaringene med Audiolab vs NADen holder meg litt på gjerdet i forhold til å kjøpe en Primare.

Hva tenker dere?

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.666
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg ville uten tvil beholdt Audiolaben, Har veldig dårlig erfaring med Primare produkter men det er meg :)

mvh

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
11.230
Sted
Narvik
Torget vurderinger
12
SA bruker primare under utvikling av sine høytalere.. i22 er nok ikke den beste.. men en i32 eller de eldre i30 og i21 derimot.. :)

Topp Bunn