Audio Valve Baldur 70

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Har lest en del om rør-monoblokkene Audio Valve Baldur 70, og lurte på om noen har praktiske erfaringer/hørt disse og vil dele dette med meg?! Beskriv gjerne lydbilde og vurdering for og mot mot annet utstyr i "samme prisklasse"

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
StereoPhile v/Fremer testet denne for ca. ett år siden og konkluderte vel med at den var ikke verdt prisen. Den leverte heller ikke lovt wattstyrke.

Se Sterephile's WEB for detaljer, testen ligger der.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
StereoPhile v/Fremer testet denne for ca. ett år siden og konkluderte vel med at den var ikke verdt prisen. Den leverte heller ikke lovt wattstyrke.

Se Sterephile's WEB for detaljer, testen ligger der.
Det var nettopp etter å ha lest denne testen i Stereophile og testen i Hi-Fi News hvor den blir kåret til både "Editor's Choice 2004" og "Tube Amplifier of the Year 2004" i testen til Ken Kessler at jeg ønsket å høre om noen av hifi sentral vennene kunne si meg hvem jeg bør stole mest på....

A

Apache

Gjest
Det gjelder for Audio Valve's produkter som for alt annet, matching er viktig. Kanskje derfor spriket mellom Stereophiles og Hi-Fi News tester. Ellers tyder utmerkelsen "Tube Amplifier of the Year" på at forsterkerne er bedre enn det Stereophile kom fram til. Denne utmerkelsen baserer seg, så vidt jeg vet, på avstemming blant publikum på Londonmessen.

Jeg hørte Audio Valve hos Audioaktøren i Horten i fjor vinter en gang, og de låt fremragende (i den grad noe kan lyde fremragende i Audioaktørens utstillingslokaler). Dessuten var de lekre å se på. Sort og gull, og med både rør og andre komponenter godt synlig bak gitteret.

Topp Bunn