Audio Research PH6 RIAA, hvor bra er den?

M

mfufu

Gjest
Har fått 'snusen' i en brukt Audio Research PH6.

Hvordan låter denne, noen som kjenner den? Selv brukt så ligger den en del over prisen jeg hadde tenkt og bruke på RIAA. Men hvis den er så bra som prisen skulle tilsi (drøyt 30000,- ny tror jeg) og testene jeg har lest, så kan det jo kanskje være en RIAA man vil kunne ha en stund fremover uten og bli bitt av oppgraderings-spøkelset? Det koster jo og oppgradere med jevne mellomrom også :)

Edit: kan kanskje nevne at jeg ikke vet hvilken pu jeg vil ende opp med til slutt, så skal jeg opp i denne prisklassen så må den være fleksibel i forhold til forskjellige pickuper.

Sist redigert:
M

mfufu

Gjest
Takk for svar, ja det er vel standard at man sier at det er bedre når man kommer med noe nytt.
Leste testen, virker som veldig bra utstyr. Hadde ikke hørt så mye om det på forhånd så ville gjøre litt 'research' før jeg bestemmer meg.

Og var nyskjerrig på nettopp det du sier, om det var ufarget og naturlig, siden det meste av elektronikken og høyttalerne sies og være på den 'varme' siden av nøytralt så er jeg litt redd for og kjøre på med en riaa i samme gaten.

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
178
Torget vurderinger
2
Jeg tror du skal betale mye mer for å få en bedre forsterker, både når det gjelder byggekvalitet og naturlig lyd!
Arc er for det meste rør, og da blir lyden "varmere" i forhold til andre SS varianter, men min erfaring er at Arc likevel er mer "naturlig" enn
andre forsterkere jeg har prøvd. Du bør vel også kunne få PH6 på prøve, slik at du hører den i ditt oppsett?

M

mfufu

Gjest
Ja jeg kan høre om jeg kan få testet den, den var ca 1 år gammel, og hvis jeg ikke er rask så kan det hende den forsvinner.
Jeg må kanskje drodle litt på om jeg skal kjøre på med denne eller ta meg litt bedre tid til og teste forskjellige riaa'er utover vinteren :)

• Liker
Reaksjoner: HCS

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Du skal iallefall like rørlyd for å falle for den , Mfufu. Tror det holder med ECene dine, om jeg skal være ærlig med deg. Trichord er et merke du kan se nærmere på..fex Diablo.

M

mfufu

Gjest
Du skal iallefall like rørlyd for å falle for den , Mfufu. Tror det holder med ECene dine, om jeg skal være ærlig med deg. Trichord er et merke du kan se nærmere på..fex Diablo.
Tricord ja, den ligger i prisleiet jeg egentlig hadde tenkt meg. Skal ta den med på listen sammen med de andre, som blandt annet du har foreslått :)
Kan høre om jeg får testet ARC'en også, det virker jo som en kanon riaa utifra hva jeg har lest, men det går på matching. Uansett dumt og kjøpe RIAA uten og ha hørt på den.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Personlig ville jeg sett på tre stk om det var jeg som hadde T30:

Rega Aria
Trichord Diablo
ASR Mini Basis III

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.285
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
ARC er ikke så "rørete " som enkelte skal ha det til ...Etter å ha hatt et par tre ARC produkter vil jeg si at de er meget stramme og oppløste i lyden... Å sammenligne med Rega, Trichord eller Asr blir unaturlig i min bok... Det er snakk om divisjonsforskjell... Og liker du ikke ARC får du solgt den til samme prisen mest sannsynlig..

Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: soa

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
178
Torget vurderinger
2
Enig med HCS. Kjøper du ARC blir du sannsynligvis (etter min erfaring) ikke bitt av "byttebasillen" på noen år! Min mening er at ARC produkter
har en kvalitet (lyd, soliditet osv.) som du finner i svært få andre produkter. Selvsagt er det du som må like det du hører, og det kan hende
du synes PH6 ikke svarer til dine forventninger om lydgjengivelse. Husk at ARC-produkter også stiller krav til resten av anlegget, og potensialet kommer først fram når alle
komponenter har kvaliteter på den øvre hylle!
Et annet poeng: Fabrikken har norske og skandinaviske aner! De omtales som "The Norwegians" i hi-fi-pressen!

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Halve Minnesota og hele Wisconsin har jo aner fra Norden..hehe..

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
178
Torget vurderinger
2
Ja det er nok (nesten) tilfelle.
Uansett produserer fabrikken topp produketer, og vi som norske kan jo
håpe at nordmenn har bidratt til ARCs suksess!
Jeg er ikke nasjonalist, og liker synergien i tidligere innvandrermiljøer i USA: ARSs forsterkerkompetanse!

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Vi får håpe, men jeg VEIT at visse italienere EIER både McIntosh og ARC, og liker dem godt selv..

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
178
Torget vurderinger
2
Ja, men slik er det overalt i dag. Eierne er der, men produsentene er utviklerne og de som viser kreativitet
og nyskapning. Problemene oppstår når produsenten ("de gode") ikke svarer til forventningene og tifedsstiller eierne ("de onde").
ARC og McIntosh har til nå klart begge deler! Stakkars oss nå den bare må høre på eierne, nordmenn eller italienere!
Da blir alt digitalt, skrekk og gru!

Topp Bunn